2017. október 20., péntek

Kelly Oram - Sz mint szűz

Sziasztok!
Jó pár nap eltelt bejegyzés nélkül, és mivel van már kész értékelés raktáron, gondoltam hozok egyet! :3

Előszó
Őszintén szólva, csalódtam. Kelly Oramtól már megszoktam, hogy nagyon jókat ír, és amikor egyre több embertől hallottam, hogy neki nem tetszett, még mindig úgy voltam, hogy nem baj, velem lehet, más lesz a helyzet. Aztán ugyanúgy jártam, mint a többiek...


Író: Kelly Oram
Magyar cím: Sz mint szűz (Sz mint szűz 1.)
Eredeti cím: V is for Virgin (V is for Virgin 1.)


Fülszöveg
"Szűznek lenni szívás. Valerie-t eddig is sokan hülyének nézték, amiért a házasságig várni akar a szexszel, az viszont már nagyon gáz, hogy emiatt a pasija szakít vele, Val nyilvános kiborulása pedig felkerül a YouTube-ra. De a lány kitart az elvei mellett, és ha már úgyis milliók röhögnek rajta, elindítja a „V mint vigyázz a szüzességedre!”-kampányt, ami pillanatok alatt országos méretűre nő. A szívdöglesztő rocksztár, Kyle Hamilton is hall Valerie fogadalmáról, és mindent elkövet, hogy a lány khm… meggondolja magát. Ellenállni „Az év legszexibb pasijá"-nak, amikor hódító üzemmódba kapcsol? Sok sikert, Szűz Val!"

Információk
 - Kampány
 - Konfliktusok
 - Elhivatottság
 - Rocksztárok
 - Barátságok

Borító
Nem mondom, hogy egyáltalán nem tetszik. De egyáltalán nem így képzeltem el Valt, és éppen ezért, az angol borítós megoldás, ahol az arcának csak egy része látszik, az jobban bejött. És sajnálom, hogy itt nem lehetett azt a nyakláncos verziót megcsinálni, pedig tök ötletes. Ettől függetlenül tetszik, hogy legalább a nyaklánc ott van a képen, és még azzal a bal oldali mintával sincs bajom.

Történet
Oké, nem voltam teljesen őszinte. Egészen a történet végéig nekem nagyon tetszett a könyv, de aztán olyan nyáltengerrel árasztotta el az olvasókat az írónő, hogy csak fogtam a fejem. Szerintem hihetetlenül cukormázas lett a befejezés, a már túl sok kategóriás, amit egyáltalán nem vártam Kellytől. De ne szaladjunk ennyire előre! Kezdjük ott, hogy Zach egy irgalmatlan nagy bunkó. És minden pasi, aki csak azért van együtt egy csajjal, hogy megdugja. Oké, vannak lányok, akik szintén ezt csinálják, de most ebbe ne menjünk bele, Zach mégiscsak fiú. Szóval teljesen megértem Valt, amiért szerinte nem normális, és egy kis megértést várt. Ráadásul neki van egy nagyon erős oka, ami miatt úgy döntött, hogy vár. És ha ezt a párja nem akarja megérteni, akkor nincs is miről beszélni. Mert lássuk be, Valerie-nek ez nem csak egy ostoba gondolata, vagy valamilyen fellángolása. Van benne egyfajta félelem, hogy olyan sorsa lesz, mint az anyjának, és szerintem legalábbis, tök normális, hogy szeretné ezt elkerülni. Maga a kampány... Nem is tudom. Nem tűnik akkora ostobaságnak. Mert egyeseknek a szüzesség nagyon fontos, másoknak kevésbé, esetleg egyáltalán nem. És szerintem bármelyik kategóriába tartozik is az ember, soha nem szabad mások miatt megváltoztatnia a véleményét. Valnak a lényeg az volt, hogy a hozzá hasonló lányok, esetleg fiúk ne legyenek egyedül, hogy összefogjanak. És ott van Isaac. Nem mondom, hogy nem kedveltem a srácot, de azért nem vett le a lábamról. Mégis tetszett az A, mint aszkéta ötlete, mert tényleg ott vannak azok, akik megbánták az elsőt. Én mondjuk valahogy belevontam volna azokat is, akik már elvesztették, mégsem bánták meg, mert így sokkal több emberhez ért volna el ez az egész kampány, és sokkal több adományt szerezhetett volna annak a bizonyos alapítványnak. SPOILER. Persze azért romantikus szál is volt a történetben, és annyira féltem, hogy az írónő elrontja! Mert lássuk be, Kyle kiélvezi az életet, Val viszont várna még. És éppen ezért tetszett az epilógus előtti lezárás. Mert hű maradt önmagához, és nem vágta haza az egész sztorit azzal, hogy rögtön ágyba bújik Kyle-lal. SPOILER VÉGE. Ha már Kyle-nál tartunk. Nekem nem volt annyira szimpatikus. Igen, aranyos, amikor kellett, segített, meg nem olyan rossz srác. De, nem is tudom, egyszerűen taszított benne valami. Viszont Shane, na vele semmi problémám nem volt! Igaz, hogy Cara teljesen megváltozott, de a kapcsolat első pár hónapja mindig kifordítja az embert, mert senki nem akar szólni, ha valami nem tetszik. Amikor már jönnek a kompromisszumok, az a néha necces, de sokkal jobb időszak. SPOILER. És ha már Caránál tartunk. Egész végig olyan volt, mintha Val hagyná cserben, és mindig ártana neki. Aztán amikor már az ő szemszögéből láttuk a helyzetet, annyira más volt! És meg tudtam érteni! Persze, ő is hibázott, mert néha tényleg messzire ment. De teljesen jogosak voltak a sérelmei. SPOILER VÉGE. És ha csak ennyi lett volna a történet, nekem azzal sem lett volna bajom. Igaz, hogy a főszereplő nem jött volna össze senkivel, de még mindig jobb lett volna. Vagy legalább az epilógus lehetett volna jobb! Komolyan, szinte csak az vitte le három és fél csillagra a történetet. El kell ismernem, az tetszett, hogy megtudtuk, mi lett a szereplőkkel, de maga a műsor... Túl elcsépelt lett. SPOILER. Ez a 'Jaj, elhoztuk az anyukádat, meg a majdnem pasidat is, így neked semmi dolgod nem lesz, csak legyetek boldogok, mert hepiend kell pár oldalon belül' dolog szörnyű volt. Oké, az anyjának örülök, bár Val is megkereshette volna. Viszont az, hogy Kyle egyik oldalról a másikra hirtelen megváltozott, nekem nem jött be. Jobban tetszett volna, ha azért mi is látjuk a változást, nem csak dolgozd-fel-módba kapcsolunk. SPOILER VÉGE. Nem mondom, hogy egyáltalán nem tetszett, mert Kelly Oramnak nagyon jó stílusa van, és a történet is érdekes. De nekem ez egy kisebb csalódás volt.
 Idézetek
"Igaz, hogy szűz vagyok, de hülye azért nem."

"– Felhívhattál volna.
– Bocs, nem értem rá, mert épp összetörték a szívem.
– A legjobb barátnőmet dobják, és nekem ezt a nyolcadikos öcsémtől kell megtudnom?
– Az öcséd tudja?
– Hahó! Nem hallottad, amit mondtam? Még az általános iskolások is előbb megtudták, mint én! Nem érzed, hogy ez mennyire gáz?"

"Ezek után eljött az aznapi második drámai kivonulásom ideje, így aztán én meg a virgácsaim diadalittasan elhagytuk a színt, és magunkkal vonszoltuk Carát is."

"– Milyen lovagias voltam!
– Igen. Láttad, hogy egy halom könyvet cipelek, mire odaugrottál, kinyitottad az ajtót, és azt mondtad: „Csak utánad!" Közben mélyen meghajoltál.
– Tiszta hülyének állítasz be!
– Most viccelsz? Utána egy évig ájuldoztam.
– Ez komoly? Ezzel ennyire levettelek a lábadról? Ha csak ennyi kell, minek ücsörgünk még itt? Keressünk gyorsan egy ajtót!"

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

9 megjegyzés:

  1. Szia! Ugyan nem olvastam végig a könyvet, kb. a kétharmadánál abbahagytam. Elég sok minden megmaradt a történetből, annak ellenére, hogy angolul olvastam és hát, az eddigi tudásom szerint elég könnyen el lehetett szúrni a magyar fordítást. Például ahogy te is említetted, az A, mint aszkéta mellett/helyett lehetett volna azoknak is valami, akik nem bánták meg és túl is vannak rajta. Na, az eredetiben A, mint absztinens (nagyon remélem, hogy helyesen ^^) van.
    Az elején nekem is bejött a történet, de időközben kezdtem elunni.Tetszett az értékelés ;) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *helyesen fordítottam - ez kimaradt :D

      Törlés
    2. Szia! :)
      Hát nem tudom, egyre furcsább ez a könyv:D Mivel van még második része, remélem, hogy az feljebb tornázza valamennyire a sztorit, és nem teszi tönkre még jobban. Bár most már kinézem belőle... :D
      Örülök, hogy tetszett az értékelés! :3

      Törlés
  2. Én már el szeretném olvasni egy ideje, kíváncsi vagyok, nekem hogy fog tetszeni.
    Nagyon tetszett a kritikád, várom a többit! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, akár tetszik, akár nem, alig várom, hogy elolvasd, és kíváncsi vagyok a véleményedre!:D
      Köszönöm, igyekszem! :3 Jelenleg a Láncreakcióról írok. ;)

      Törlés
  3. Nekem egyáltalán nem tetszett az értékelés. Nekem ez a könyv a kedvencem Kelly Oramtól. Szerintem nem nyálas a vége és a második részéből kiderült, hogy Kyle miért hozta meg ezt a döntést. És a vége a LEGCUKIBB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nekem abszolút nem volt csalódás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abszolút de egyet értek veled. És meg kérdezném a szöveg kedves írójától, mégis miért ad ilyen kritikát ha nem is olvassa a második részt? Mert ahogy az előző válaszoló is írta abból minden kiderült volna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Törlés
    2. Nem tudok közvetlenül az első kommentre válaszolni, de ez most arra fog vonatkozni. :D Csak azt tudom erre mondani, hogy ízlések és pofonok. Örülök, hogy neked tetszett a könyv és teljesen érhető, ha emiatt nem értesz velem egyet, de a véleményem akkor is ugyanaz marad. De ez nem baj, különbözőek vagyunk, másképp vélekedünk. :)

      Törlés
    3. A másodikra kommentre pedig nagyon egyszerű a válaszom, mert ebben a bejegyzésben az elsőről írtam le a véleményemet. Az A mint aszkéta csak idén jelent meg, én pedig jobban szeretek magyarul olvasni, így ahhoz még nem volt szerencsém. Mivel szeretem Kelly Oramot, el fogom azt is olvasni, csak idő kérdése. Minden esetre remélem, igazad lesz, és az felteszi a pontot az i-re. :)

      Törlés