2017. március 18., szombat

Film #6 - A számolás joga

Bonjour!
Sok idő után, de végre megnéztem ezt a filmet és hát... Hűha!

Előszó
Vannak filmek, amiknek megnézed az előzetesét és nem tudsz másra gondolni, csak arra, hogy meg kell nézned. Nem nagyon vagyok oda a drámákért, inkább kerülni szoktam őket, ez viszont... Nem lehetett elmenni szó nélkül mellette. Egyszerűen amióta megnéztem az előzetest, arra vártam, hogy végre találjak egy oldalt, ahol megtalálom a filmet. Hát megtaláltam.



Leírás
"Az ötvenes évek vége: az Egyesült Államok elképesztő hajszával igyekszik legyőzni az űrversenyben Oroszországot. De már úgy tűnik, pénz, ész és elszántság mind kevés lehet... amikor találnak néhány kiaknázatlan, kihasználatlan lángeszet, akiket addig senkinek nem jutott eszébe használni. Hiszen többszörösen gyanúsak: nők és feketék.
A három nő igazi emberi kompjúter: senki nem érti, hogyan képesek megcsinálni azokat a számításokat, amiket végeznek, de rakétasebességgel emelkednek a NASA ranglétráján, ott, ahol a kor legnagyobb tudósai dolgoznak. A cél: John Glennt feljuttatni az űrbe... és azután haza is hozni. "

Szereplők
     (kicsi) Katherine Johnson - (Lidya Jewett) Taraji P. Henson [Kedvenc]
     Dorothy Vaughn - Octavia Spencer [Kedvenc] 
     Mary Jackson - Janelle Monáe [Kedvenc]
     Al Harrison - Kevin Costner [Kedvenc]
     Paul Stafford - Jim Parsons
     Vivian Michael - Kirsten Dunst
     Jim Johnson - Mahershala Ali [Kedvenc]
     Levi Jackson - Aldis Hodge
     John Glenn - Glen Powell
     Sam Turner - Kurt Krause   
     Karl Zielinski - Aleksander Krupa [Kedvenc]
     Jim Webb - Ken Strunk
     Ruth - Kimberly Quinn 

Történet
Egy valamit rögtön szögezzünk le: szinkronnal nem éri megnézni. Vagy legalábbis nem eredeti nyelv után. Annyira hozzászoktam a hangjukhoz, hogy amikor megnéztem a szinkronos előzetest, már léptem is ki. Eredetivel szerintem sokkal jobb, és mivel találni feliratot hozzá, nyugodt szívvel ajánlom. Mint említettem, már az előzetes is megfogott, de a film... Az valami eszméletlenül jó! Huszonhét percnél már biztosan állítottam, hogy ez örök kedvenc lesz! A film főleg Katherine-ről szól, utána következik a sorban Dorothy és Mary, majd az összes többi fekete nő és végül a fekete emberek helyzete, na meg persze az űrbe való kijutás is ott van. Viszont olyan jól összefonódik ez az egész, annyira érdekes és lebilincselő, hogy az valami hihetetlen! 
A bejegyzés elkezdése előtt nézegettem pár oldalt, és az egyiken megtaláltam, hogy 72,6%-ban igaz, ami szerintem egy nagyon magas szám. Nagyon sokat nem akarok elárulni, még spoileresen sem, mert ez a film úgy az igazi, ha csak keveset tudsz. Persze ma is ugyanúgy élveztem, mint tegnap este, de nem veszem el senkitől az élményt. Kezdem úgy érezni, sok a mellébeszélés, úgyhogy egy kicsit a filmről. A filmnek három néger főszereplője van, Katherine, aki egy matematikai zseni és sokkal szókimondóbb, mint az elején tűnik. Dorothy, aki csak egy csoportvezetői állást akart és bár hármuk közül ő akar legkevesebbet elérni, mégis ő kapja a legszívtelenebb vezetőt, aki nem hagyja elérni a célját. Végül pedig Mary, aki mérnök akar lenni, de a bőrszíne miatt esélytelen.
Maguk a szereplők is szimpatikusak voltak és a színészek is szerintem lenyűgözően adták át a karakterüket! Kirsten Dunst egy undorító nőt alakít, mármint személyiség terén, szóval őt egyértelműen rühelltem. A Kevin Costner által alakított karakter belopta magát a szívembe, mert amit tett, az fantasztikus és nagy bátorság kellett hozzá, illetve a színész is csodásan alakított! Jim Parsonst csak az Agymenőkből ismertem, úgyhogy furcsa volt normális szerepben látni. Kezdetben utáltam, mert nagyon visszafogta Katherine-t és ha Al nincs, szerintem semmit nem ért volna el a NASA. SPOILER. Katherine kirohanása a film felénél teljesen jogos és bátor dolog volt. A feketék helyzete szörnyű volt, és az, hogy képes volt kiállni Al elé és megmondani keményen, mi is a helyzet, az bátorságra és elkeseredettségre vall. Nem hiszem, hogy mindenki meg merte volna tenni, és ahogyan a férfi reagált, szintén ilyen dolog. SPOILER VÉGE. Istenem, annyira összevissza beszélek, de ez a film egy hatalmas sokk, egy érzelmi hullámvasút! Nincs olyan, hogy nem érint meg, mert egyszerűen olyan témát dolgoz fel, amiről igenis tudnia kell az embernek. Lehet, hogy nem tudom jól összefoglalni, mi a véleményem a filmről, lehet, hogy nem tudom megmondani, miért éri meg megnézni. De biztos vagyok benne, hogy miután mások végeznek a filmmel, hasonlóan éreznek. Lehet, hogy idővel frissítem ezt a bejegyzés, ha végre össze tudom szedni a gondolataimat vele kapcsolatban, azonban addig csak élvezem a film okozta érzékeseket. Mert bárki bármit mondd, ha egy film nem vált ki belőlünk valamilyen jó érzést, akkor az szar. És pont.

Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Sokan áradoztak róla, hogy megéri megnézni. Szerintem hamarosan keresek egy jó minőségű változatot, és megnézem! ;)
    Nagyon tetszett a kritika, várom a továbbiakat! :)
    Ölel, Gab

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úristen, nagyon megéri! Küldöm is a linket e-mailben ;)
      Aranyos vagy, köszönöm! ❤

      Törlés