2017. október 2., hétfő

Sorozat #5 - Timeless [1. évad]

Sziasztok! 
Nem is olyan régen hoztam már sorozatról értékelést, de ezen a téren eléggé el vagyok maradva. Tekintve, hogy mostanában sok sorozatot félig nézek, félig hallgatok, ezért azt hiszem, ideje hozni a véleményemet.

Előszó
Mivel magyarul csak egy Viasat3-as ajánlót találtam, inkább egy angol trailert választottam. Szerintem könnyen megérhető, és higgyétek el, ha én értem, akkor bárki le tudja fordítani!:D A sorozatra egyébként a tévében bukkantam rá. Tételírás közben szeretem, ha megy valami film, vagy sorozat, és egy vasárnap délután, pont elcsíptem az első két rész premierét.

Általános tudnivalók
"Akció-kaland sorozat, melyben egy rejtélyes bűnöző ellop egy hipermodern időgépet azzal a céllal, hogy elpusztítja Amerikát a múlt megváltoztatásával. Az egyetlen esélyt egy elég valószerűtlen csapat jelenti: egy tudós, egy katona és egy történelemtanár, akik mindent megtesznek, hogy a múlt ne változzon meg, miközben egy lépéssel a veszélyes szökevény előtt kell járniuk."

Szereplők
     Lucy Preston - Abigail Spencer
     Wyatt Logan - Matt Lanter [Kedvenc]
     Rufus Carlin - Malcolm Barrett  [Kedvenc]
     Garcia Flynn - Goran Višnjić  [Kedvenc]
     Denise Christopher - Sakina Jaffrey
     Connor Mason - Paterson Joseph
     Jiya Marri - Claudia Doumit
     Anthony Bruhl - Matt Frewer
     Carol Preston - Susanna Thompson
     Benjamin Cahill - John Getz
     Emma Whitmore - Annie Wersching
     Amy Preston - Bailey Noble  [Kedvenc]


Történet
Ami leginkább tetszett a sorozatban, hogy nem tinik a főszereplők. A legtöbben a tízes éveik végén, húszas éveik elején, közepén, esetleg végén járó szereplőket válogatnak. Itt viszont azért egy erős harmincas, negyvenes csapat küzd a történelmi eseményekkel, és egymás ellen. És az a vicces, hogy bár szerettem a főhősöket, azért egy kicsit a gonosznak is szurkoltam. Mert őt is meg tudom érteni, és bár drasztikus módon akarja megváltoztatni a múlt egy bizonyos pontját, azért Flynn egy szerethető karakter. A sorozatban több történetet is nyomon követünk. A legfontosabb Flynn küldetése, és az ok, amiért meg kell állítaniuk őt. SPOILER. Egy szervezet, a Rittenhouse már évszázadok óta befolyásolja a világot, és kontrollálnak szinte mindent. Éppen ezért nem tudom utálni Flynnt. Mert bár önös érdekei vannak, amit szintén meg lehet érteni, a Rittenhouse valóban egy olyan szervezet, amit el kell pusztítani. SPOILER VÉGE. Aztán ott van Lucy, aki elég hamar elveszti a húgát egy balul elsült akció után. Tudom, tudom, ez mehetne spoilerbe, de Amy már az első rész végén eltűnik az időben, és egész végig ez az egyik legnagyobb gondja a főhősnőnek. Wyatt szintén egy családtagját akarja megmenteni, csak épp ő a halott feleségét. Ez egyébként szerintem egy elég vicces dolog. Mármint nem az, hogy megölték, az szörnyű. De a néző azt akarja, hogy Lucy és Wyatt összejöjjön, közben viszont szurkol azért is, hogy Jessica megmeneküljön. Szóval tök abszurd, de egy kicsit afelé húzok, hogy Wyatt visszakapja a feleségét. Lehet, hogy inkább azért, mert érdekel a története, nem tudom. De nagyon érdekel, milyen volt Jess. És egyetlen karakter maradt ki, méghozzá Rufus. Lényegében ő is keres valakit, de neki sokkal hamarabb, és könnyebben sikerül a férfi közelébe jutnia. Ráadásul vicces, mert hamarabb összejön valakivel, mint a két főszereplő, ami azért nem olyan gyakori a sorozatokban. Általában a trión belül kettő összejön, néha a főhősön kívül, néha vele valamelyikük. Itt mégis más a helyzet, ami tetszett! Még ha a lányt annyira nem is kedvelem. Ha már a szereplőknél tartunk: nagyon kevesekre tudom azt mondani, hogy kedveltem, de azért őket bírtam. És az a legnagyobb bajom, hogy nem jut eszembe a női főnök neve, pedig őt is szerettem... És bár a szereplőkkel kicsit elkanyarodtam, muszáj beszélnem a részekről! Rengeteg történelmi esemény, helyszín jelenik meg, és bár némelyiket megváltoztatják valamilyen módon, azért mindig megkapjuk a teljes képet, hogy hogyan is történt az valójában. Annyira nem vagyok oda a történelemért, a rengeteg háború, meg a felesleges hülyeségek miatt, de lássuk be, vannak érdekes pontjai. Ilyen például Bonnie és Clyde története. A sorozat miatt kerestem rájuk, és tudom, hogy a sorozatban nem fogják teljesen úgy lefesteni őket, mint amilyenek voltak, mert a cselekményhez igazítják. De akkor is imádtam azt a részt, egyszerűen érdekesek voltak. Vagy ott van Houdini, aki a világ egyik legismertebb, és legkirályabb embere! Az ő részét is nagyon szerettem, és szerintem a színész is nagyon jó választás volt! Vagy vegyünk az űrprogramot. Katherine Johnsont már az A számolás jogában megszerettem, úgyhogy az, hogy benne volt ebben a sorozatban is, az... Egyszerűen örültem neki! Nem mondom, hogy mindegyik érdekes, vagy ismert, de pont ezért jó, nem? Én legalábbis nagyon szerettem! Persze azért nem tökéletes, voltak apróbb hibái, olyan jelenetek, amik nem tetszettek, de összességében szerintem egy jó sorozat, amit érdemes megnézni.
Részek
     - 1. rész: Pilot
     - 2. rész: The Assassination of Abraham Lincoln
     - 3. rész: Atomic City  [Kedvenc]
     - 4. rész: Party at Castle Varlar
     - 5. rész: The Alamo
     - 6. rész: The Watergate Tape
     - 7. rész: Stranded
     - 8. rész: Space Race  [Kedvenc]
     - 9. rész: Last Ride of Bonnie & Clyde [Kedvenc]
     - 10. rész: The Capture of Benedict Arnold
     - 11. rész: The World's Columbian Exposition  [Kedvenc]
     - 12. rész: The Murder of Jesse James
     - 13. rész: Karma Chameleon
     - 14. rész: The Lost Generation
     - 15. rész: Public Enemy No. 1
     - 16. rész: The Red Scare

Mindenképp ajánlom,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése