2018. január 13., szombat

Monica Murphy - Heti csaj

Sziasztok!
Eredetileg kicsit később hoztam volna a bejegyzést, de ha már hamarabb hazaértem, mi értelme lenne húzni az időt?

Előszó
Évekkel ezelőtt olvastam először ezt a történetet, és mivel volt egy new adultos kihívás a molyon, gondoltam miért is ne? Olvassuk újra! Nagyjából emlékeztem a történetre, de az emlékeimben még úgy élt, hogy ez egy tök jó könyv. Valószínűleg változtam azóta, mert ez alkalommal annyira nem nyerte el a tetszésemet.


Író: Monica Murphy
Magyar cím: Heti csaj (Drew+Fable 1.)
Eredeti cím: One Week Girlfriend (Drew + Fable 1.)

Fülszöveg
"Átmenetiség. Ezzel a szóval jellemezhetném az életemet az utóbbi néhány évben. Átmenetileg dolgozom, amíg meg nem szabadulok innen. Átmenetileg a kisöcsém anyukája vagyok, mivel anyánk szart sem törődik velünk. És átmeneti csajszi vagyok, mert könnyen megkaphat bárki. Legalábbis a pletyka szerint.
Most éppen Drew Callahan átmeneti csaja vagyok. Ő az egyetemi futballcsapat sztárja, és körülrajongják. Gyönyörű és édes srác – és rejtőzködőbb, mint én. Ő vezetett be engem ebbe a hamis világba, ahol láthatóan ki nem állhatnak engem. És ahol mindenki akar tőle valamit. Bár az egyetlen dolog, amit, úgy tűnik, ő akar, az…
Én vagyok.
Már nem tudom, mit higgyek. Csak azt tudom, hogy Drew-nak szüksége van rám. És én mellette akarok lenni.
Mindörökké."

Információk
 - Bérelt barátnő
 - Gazdag srác és szegény lány
 - Sötét tikok
 - Nehéz családok

Borító
Nincs vele bajom, de nem lett a kedvencem. Számomra semleges maradt ez a borító, egyedül a cím az, ami tetszik. Plusz jobban tetszene, ha az alul lévő szürke sáv nem lenne ott, hanem az író neve lejjebb csúszna, de ez annyira apróság, hogy mindegy is.

Történet
Annyira gondban vagyok ezzel a sorozattal! Először három és fél csillagot kapott tőlem, de amikor elolvastam a második részt, arra is ennyit akartam adni. A probléma csak az, hogy az jobb volt, mint az első kötet. Szóval ezt egy kicsit lejjebb pontoztam, de vegyétek úgy, hogy azért a három és fél sem áll messze tőle. A történettel szintén hadilábon állok. Anno nagyon bejött ez a bérelt barátnő téma, hiszen valami új volt, szokatlan. És nem mondom, nem rossz ötlet, de a kivitelezése nem tetszett. Drewt sajnálom, hiszen egy pénzes családból jött, ahol a látszat mindennél fontosabb. Sokkal jobban, mint az érzelmek, amikről nemigen beszélnek. És ott van Fable, akit annyira erősnek akar bemutatni az írónő. És igen, ilyen fiatalon tényleg túl sokat élt meg, és küzdött, de azért nekem már túlzás volt ez a magasztalás. Tény, hogy nem az ő dolga az öccse nevelése, hogy sokkal többet kellene szórakoznia, és lazítania, ehelyett az anyja kötelességeit intézi. Ez becsülendő. Komolyan. De egyszerűen nem tudtam megszeretni Fable-t, annyira a számba akarták rágni, hogy ő milyen kemény, és szuper ember, akit az sem érdekel, milyen hírneve van, csakis az öccse. Drewt úgy ahogy meg tudtam kedvelni, de ő sem a szívem csücske. A többi szereplő pedig még annyira sem fogott meg, mint ők. Egyedül Adele volt, aki kiváltott valamilyen érzelmet. Na de térjünk rá a történetre. Az egész bérbarátnős dolog Drew ötlete volt. Muszáj volt hazamennie, az apja melegnek gondolta, ráadásul kellett egy pajzs a nevelőanyja ellen, hát vitt egy csajt. Mivel nem volt barátnője, keresnie kellett valakit, és csúnyán hangzik, de Fable egyértelmű választás volt. Anyagi gondjai voltak, emellett az egyetemen is elég népszerű volt a fiúk körében - de szépen fogalmaztam meg! -, úgyhogy tökéletesnek tűnt. És bár elég hülye helyzet, a lány ostoba lett volna, ha ilyen könnyen jött pénzt nem fogad el. Így hát elindultak ketten a két pénzes szülőhöz, hogy átvészeljék azt a pár napot. És igen, az olvasó sejti, hogy nem lesz egyszerű, elvégre is, mindig kell valami bonyodalom. De, és itt jön a DE, sokkal nagyobb problémák voltak abban a családban azon kívül, hogy szinte semmit nem tudnak a másikról, csak van egy elvárt norma, amit követni kell. Végre tényleg volt valami cselekmény, valami sötét titok, ami miatt érdekessé vált a sztori. Mert igen, eljátsszák, hogy járnak, a szülők beveszik vagy sem, letudják hálaadást, de közben egymásba szeretnek, és minden király, ez lássuk be, unalmas, és kiszámítható. SPOILER. Szóval amikor kiderült, hogy miért is nem akar Drew visszamenni, végre beindult az esemény, több csillagot ígért a történet, és várta az ember, hogy kiderüljön minden. És igen, szörnyű dolgok történtek Drewval és körülötte, amit egy gyereknek sem kellene átélnie. Ami nyomot hagy az emberben. És valószínűleg azért veszem ilyen lazán, mert hál' istennek nem volt benne részem. De nem értem, hogy egy érett férfire hogy lehet hatással Adele, amikor tisztában van a helyzettel. Lehet, hogy Fable tudatosította benne, ekkor kezdett el raja gondolkodni, de nem értem, hogy annyi éven keresztül miért nem gondolt bele. Azért nem egy ostoba srácról van szó, lássuk be. Miért nem gondolt bele soha, hogy ami történt, az tulajdonképpen egy ember hibája? Persze, kívülállóként könnyen beszélek, de ez furcsa volt számomra. Ezen felül tetszett a történet titok része, ez jól ki volt találva. SPOILER VÉGE.  Mégis azt mondom, hogy az írónő stílusa elég érdekes, és néha azt éreztem, össze van csapva a történet. A vége persze aranyos volt, de még ez sem tudja elfedni, hogy ez számomra egy gyenge könyv. Szerintem bármikor is olvasom újra, innentől kezdve már nem lesz ismét kedvenc. Ettől függetlenül olvassátok el, hátha nektek megtetszik a történet!

 Idézetek
"A szerelem csak füst és könnyű pára."

"– Nahát, én is ott leszek! Fussunk majd össze. – Vihog, én pedig visszamenekülök a próbafülkébe, és akkora erővel vágom be magam mögött az ajtót, hogy beleremegnek a falak.
Fussunk össze. Jól választotta meg a szavait. Akkora kezdőrúgást kap tőlem a valagába, hogy futhat az idők végezetéig."

"Azt akarom, hogy minél jobban eltollak magamtól, te annál inkább húzz vissza."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése