2016. november 9., szerda

Film #4 - Mielőtt megismertelek

Bonjour!
Elég régen hoztam a könyvekről szóló értékeléseken kívül mást, szóval szerda révén gondoltam, hozok egy filmkritikát. :3

Előszó
Vannak könyvek, amik egyszerűen nem vonzanak annyira, hogy elolvassam. Azonban amikor megfilmesítik, érdeklődni kezdek irántuk. Ez is azok közé a történetek közé tartozik. Annyit hallottam már a filmről, agyon dicsérték, mégsem akartam sem olvasni, sem nézni. Elég volt egy picikét meginganom, és egy pillantást vetnem a szereplőkre, máris kattintottam az indításra.



Leírás
"A szerelem gyakran ott talál ránk, ahol a legkevésbé sem számítunk rá. Néha pedig olyan helyekre juttat el bennünket, amiről sosem gondoltuk volna, hogy valaha látni fogjuk.
Louisa "Lou" Clark (Clarke) egy különös házban él Anglia egyik vidéki részén. A 26 éves nőt mindenki kreatív különcnek ismeri, aki nem igazán tud mit kezdeni az életével és egyik állástól a másikig tengődik, hogy összetartó családját kisegítse.
Bár jellemzően optimista természet, hatalmas próbatétel elé állítja az élet, amikor elvállalja a legújabb munkáját. A helyi "kastélyban" kell gondját viselnie egy fiatal, gazdag bankárnak, Will Traynornek (Claflin) aki két évvel korábban egy baleset következtében kerekes székbe kényszerült és akinek az élete egy szempillantás alatt megváltozott. A régebben kalandvágyó Will mára fásult cinikus emberré változott, aki már csaknem feladta a küzdelmet. Azonban Lou elhatározza, megmutatja neki, hogy miért érdemes élni. Egy sor közös kalandra indulnak és végül Lou és Will is azt veszi észre, hogy többet kaptak, mint amire számítottak, ahogy az életük - és a szívük - nem várt módon változik meg."

Szereplők
     Louisa Clark - Emilia Clarke
     William Traynor - Sam Claflin [Kedvenc]
     Katrina Clark - Jenna Coleman  [Kedvenc]
     Steven Traynor - Charles Dance
     Camilla Traynor -  Janet McTeer  [Kedvenc]
     Nathan -  Steve Peacocke  [Kedvenc]
     Rupert - Ben Lloyd-Hughes
     Patrick - Matthew Lewis
     Alicia - Vanessa Kirby
     Bernard Clark - Brendan Coyle  [Kedvenc]

Történet
Mint említettem, a szereplőgárda volt a döntő érv, amiért belekezdtem a filmbe. Anya valami sorozatot keresett estére magának a Trónok harca után, így esett a választása a Downton Abbeyre, ezekből pedig ismertem Louisa és az apja karakterét eljátszó színészeket. Aztán ott van Sam Claflin, akit szerintem nagyon sokan Finnicknek hívnak az Éhezők viadala miatt. És persze ott van a Doctor Whoban megszeretett Jenna Coleman, szóval nem volt kérdéses többé, hogy látnom kell a filmet. Oké, a Harry Potterben Neville-t alakító színésznek tényleg nem tudtam a nevét, de hé! Legalább felismertem benne úgy húsz-harminc perccel a film kezdete után! Maga a film szerintem csodálatos volt. A szereplők mind nagyszerűek voltak, de azért ehhez hozzátartozik, hogy a végére már hülyét kaptam Emilia folytonos szemöldökhúzogatásától... A film elején megismerjük Willt -csak nekem tűnt fel, hogy mostanában túlságosan is népszerű ez a név?-, akinek sínen van az élete, boldog a menyasszonyával. Csakhogy szakad az eső és a barátnője, azt kéri tőle, ne motorral menjen munkába. A sors fintora, hogy pont egy motoros miatt bénul le. Eztán ugrunk egy évet, és kicsit arrébb, Louisa Clarkhoz, aki éppen munkát keresett, miután mindenhonnan kirúgták. Elmegy az interjúra, és beszél Will anyjával, Camillával, aki azonnal fel is veszi. Bármennyire is szomorú mindaz, ami a fiúval történt, voltak pillanatok, amikor muszáj volt nevetni. Ilyen volt az első találkozásuk is, amikor eljátszotta, hogy nem tud beszélni. Kezdetben persze elég nehezen jönnek ki, és Will állapotán csak ront a tény, hogy a volt menyasszonya összeakar házasodni Will legjobb barátjával. Lehet, hogy én működöm furán, de Alicia helyében magamat okolnám a történtekért, hiszen én kértem, hogy ne motorral menjen. Nem hiszem, hogy nem szerette annyira Willt, hogy 'kibírja' azt a rövid időt. Ugyanis hamar kiderül, hogy a srác nem akar tovább élni, és a szüleivel kötött is egy egyezséget. Fogalmam sincs, ki hogy vélekedik minderről, de én teljes mértékben megértem a döntését. A helyében én is a halált választanám. Camilla sokkal nehezebben viselte mindezt, mint Steven, de mindketten bíztak abban, hogy Louisa megváltoztathatja a fiuk véleményét. Lou rengeteg programot kitalált, főleg miután megtudta az igazságot. Nem vagyok sírós fajta, de volt jó néhány rész, ami megérintett, ilyen volt az is, amikor Will lázasan feküdt, Louisa pedig nem akarta magára hagyni. Akkor láthatta mindenki, hogy milyen élete volt, kalandvágyóként rengeteg mindent megélt, amit egyszerre veszített el. Ennek ellenére betartja az ígéretét és adott hat hónapot a családjának. Közben Louval közelebb kerülnek egymáshoz és bár egy szerelmi szálat kellene elképzelni, én inkább egy barátságnak láttam az egészet. Támaszkodhattak egymásra, együtt vészelték át a hátralévő időt. Patrick és Louisa között feszültség alakult ki, amit inkább az váltott ki, hogy Will akarva vagy akaratlanul, de ráébresztette, nem igazán egészséges a kapcsolatuk. Hiszen lássuk be; Patricknek a futás az élete, a lány pedig mindig támogatta. De amikor neki lett volna fontos valami, a srác inkább csak arra tudott koncentrálni, hogy az ő céljai útjában áll. Louisának és Willnek rengeteg aranyos jelenete volt, például amikor elmentek a koncertre vagy zeneestre vagy mi a fene az, viszont a kedvencem mégis az esküvő és a lány szülinapja volt. Az esküvő nem is azért, mert elvoltak a saját kis világukban, hanem Alicia rokona miatt, aki kimondta, mit gondol, hogy milyen fantasztikus srác Will. Nem csak Louisának, de a nézőnek is szüksége van erre, mert bár később csak jobban fájna a búcsúzás, mégis széppé és emlékezetessé tette az estét. Aztán a szülinapja; míg a barátjától egy cipőt kapott, addig a mi Willünk odafigyelt a lányra és megszerezte azt a nyavalyás harisnyát, csakhogy boldoggá tegye! A végén pedig elutaznak egy különleges helyre, ahol rengeteg élményt szerezhettek. A gond csak az, hogy mindet Lou élt át, miközben a srác a partvonalról nézett mindent. És nem hibáztatom azért, hogy a végén tényleg lemondott az életéről. Hiába volt egy csodálatos ember, pont ezért kellett hagyni, hogy meghaljon. Mert miután annyi mindent kipróbált, ő maga sosem lehet részese azoknak az élményeknek, amiket a szerettei átélnek. Nem tudná élvezni az életet, pedig Will imádta, hogy őrült dolgokat tehet. Hiába szomorú a vége, hiába gondol bele az ember, hogy mi fog történni, hiába reménykedik, mert nem lesz happy end. És vétek lenne kihagyni ezt a filmet. Én angol felirattal néztem, viszont hallottam a szinkront... Nos, én inkább vagy az eredetit ajánlom, vagy felirattal, mert sokkal élvezhetőbb. Ha nem hallottál tőlük még egy szinkronizált részt sem, akkor igazából teljesen mindegy, de én hozzászoktam a színészek másik szinkronhangjához. Na jó, túl sokat dumálok, inkább lezárom és hagyok mindenkit pihenni!
Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése