2017. május 1., hétfő

Marni Bates - Segítség, YouTube-sztár lettem!

Bonjour!
Azt hiszem, már eleget hadováltam itt nektek és senkit nem érdekel, szóval ugorjunk is az előszóra!:D

Előszó
Marni Batestől a Rocksztárt kaptam karácsonyra volt az első, amit olvastam, azzal pedig nagyon megszerettem, szóval örömmel álltam neki anno. Furcsa, mert a legtöbb könyv mindig ugyanannyira vagy jobban tetszik újraolvasáskor, ezzel viszont nem így voltam...



Író: Marni Bates
Magyar cím: Segítség, YouTube-sztár lettem! (Smith gimi 1.)
Eredeti cím: Awkward (Smith High 1.)

Fülszöveg
"Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer.
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…"

Információk
 - Lúzer főszereplők
 - Gimis élet
 - Szívatások
 - Jók a rosszak ellen

Borító
Egy részem imádja ezt a borítót, hiszen utal a youtube videóra és nagyon jól feldobja ez a háttér. A másik részem viszont nem örül neki, mert a szereplő nem tetszik rajta. Nem ilyennek képzelem el Mackenzie-t és ez így elég pocsék. Ráadásul a következő három kötet követi ezt, és tényleg imádom, amikor nem térnek el egymástól a borítók, de főleg a negyedik résznél ez furán jön ki. Hiszen mégis csak három pár jön össze benne és rávágnak egy csajt, hogy most döntsd el, ki is legyen az. De egyébként elég fiatalos ennek a borítója, ami pozitívum, mert a LOL-könyvek mindig könnyedek és ezt is ígéri, ha ránéz az ember.

Történet
Őszintén szólva, gondban vagyok. Amikor először olvastam, odavoltam érte és az emlékeimben Mackenzie nem volt ennyire... béna. Egyszerűen irritált az esetlensége, és a környezetemben nincs ilyen ember, így nehéz elképzelni, hogy valaki tud ilyen lenni. Jó, nyilván a történt miatt kellett és a vége felé kezdte összeszedni magát, de lássuk be, az elején hihetetlenül idegesítő. És bár voltak benne viccek, nekem hiányzott az a humor, ami később megjelenik, vagy ami a rocksztárosban van. Logan pedig nem az a tipikus álompasi, néha egy lecsaptam volna! Ennek ellenére persze tetszett a történet! Jó volt, hogy végre tökéletlen szereplők is vannak, akik közül az egyik egyszerűen szerencsétlen, a másik pedig SPOILER. diszlexiás. SPOILER VÉGE. Ez a kis apróság nekem nagyon bejött, mert néha sok az a töménytelen mennyiségű álompasi, akikért csorgathatom a nyálamat. A mellékszereplők is nagyon jók voltak, és a tény, hogy később főszereplőkké válnak mindannyian, csak dob ezen! A LOL-könyvek mindig egyszerűek, szóval nincsen ezer szál, amit körömrágás közben, kitágult szemekkel követsz nyomon. Éppen ezért muszáj spoilerre váltanom, mert bár élvezhető akkor is, ha az ember tudja, miről szól, azért szeretném megadni a választás lehetőséget. SPOILER. Eddig még nem találkoztam olyan történettel, ahol az egyik szereplő a másikat korrepetálta volna valamiből, szóval nekem ez tetszett. Ráadásul azzal, hogy felkerült a youtube-ra a videó, minden elkezdett bonyolulttá, mégis szórakoztatóvá válni. Mackenzie végre nem volt az az unalmas, otthon ülős lány, hanem igenis kimozdult! A ReadySetes jelenetek pedig egyszerűen fantasztikusak! Már a Rocksztárt kaptam karácsonyra című könyvben is megkedveltem a bandát, ez pedig még egy kis pluszt adott! Na meg persze Tim kapcsolata is hűha! El is felejtettem, pedig a másik könyv az ez után játszódik! Aztán ott van a buli, ami nekem az egyik kedvenc részem! Spencert már itt megkedveltem, és ez az egész Patrickes dolog is csak hab volt a tortán! Tudom, tudom, nagyon foghíjasan mesélem a történetet és mondom el a véleményemet, de tényleg meg akarom hagyni az élmény egy részét nektek. SPOILER VÉGE. Mindenesetre ajánlom, mert bár nem ez Marni legjobb könyve, a LOL-könyvek közül ez az egyik legjobb! Persze majd mutatok nektek sokkal jobbat is! ;) Ha egy könnyed olvasmányra vágytok, akkor LOL kell nektek!
Idézetek
" – Figyuzz, Mackenzie – bökött oldalba Jane. – Mr. Taylor felénk tart.
(...)
Most Jane-hez fordult.
 – Mackenzie, beszélnünk kell!
 – Akkor talán beszéljen vele – vihogott."

"A Victoria's Secretben dekkoltam Logannel, kezemben egy lila melltartóval és nyomomban a sajtóval.
Az életem vitathatatlanul furábbá vált, mint egy Tim Burton-film.
 – Ide nem jut eszükbe bejönni – tájékoztatott Logan, mire leroskadtam a padlóra.
Bólintottam, és a lábfejemet bámultam.
 – És... gyakran jársz ide?
Erre felnevetett. Kezdett felvillanyozni a különös helyzet. Fura volt, mégis kellemes, és főleg tök váratlan.
 – Állandóan. Ide szervezem a randijaimat. Meghitt hely, nem?"

" – Fotografikus a memóriád, de gyerekkönyveket nézegetsz az emelt szintű vizsgák előtt – vigyorodott el."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

4 megjegyzés:

  1. Yoh!

    Azt hiszem, nekem ez volt az első LOL-os könyvem anno... vagy a Rocksztárt kaptam karácsonyra... fej-fej mellett a kettő. Nem volt olyan rég, de mióta olvastam a Cinder és Ellát a sorozatból, az a mérce és ezek olyan mások, bár mikor olvastam őket, már akkor se tetszettek annyira. Bele se kezdtem volna a Cinderbe, ha osztálytársam nem dicséri annyira. Megérte!

    Fuh, kapásból a szellemlány ugrott be, mint " egymást korrepetáló karakterek", mondjuk ott annyival bonyolultabb volt (nem nagy spoiler), hogy a főszereplő, miután meghalt, megszállta egy másik lány testét, hogy beváltsa az ígért korrepetálást a srácnál. Az emlékeket megszépíti az idő, nem emlékszem már pontosan a stílusra, lehet, már kinőttem abból a könyvből, de az első két része anno nagyon tetszett :) ÉS a borító is nagyon ütősre sikeredett :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hali!:D

      Igen, tény, hogy a Cinder és Ella egy külön kategória!:D

      Így elsőre kicsit beteges sztorinak tűnik! :o :'DDD

      Törlés
    2. "Én istenem, jó istenem,
      Lecsukódik már a szemem.
      És ha meghalnék reggelre,
      legyek népszerű szellemke!"
      - Iiigen, kicsit az XD (az idézet a könyv hátoldaláról származik.)

      Törlés
    3. Oké, hivatalosan is beteges :'D

      Törlés