2017. május 9., kedd

Too much information book tag

Bonjour!
Nem tudok semmit hozzátenni, szóóóval...

Előszó
Elég régóta lógok már ezzel a bejegyzéssel, amit szintén Gab kérésére teljesítek, de őszintén szólva annyira sok kérdés van, hogy egyszerűen nem volt hozzá kedvem. Akárhányszor megláttam, csak grimaszoltam és inkább másra kattintottam.

1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?
Nagyon nehéz kérdés, hiszen mindannyian különböző okok miatt a kedvencem. Talán Celaena Sardothien, akinek élek-halok a stílusáért, és nem mellesleg hihetetlenül okos és bátor harcos.

2. A könyves szerelme(i)d?  
Te jó ég! Oké, megpróbálom...
  • Penryn és Rafi (Angelfall)
  • Mia Anne és Kósza (Apa, randizhatok egy lovaggal?)
  • Anja és Lucien (Az alvilág urai)
  • Ashlyn és Madox (Az alvilág urai)
  • Danika és Reyes (Az alvilág urai)
  • Gwen és Sabin (Az alvilág urai) 
  • Olivia és Aeron (Az alvilág urai) 
  • Scarlet és Gideon (Az alvilág urai)
  • Bexi és Márk (Bexi)
  • Taina és Calderon (Calderon)
  • Katie és Payton (Démoni érintés)
  • Katy és Daemon (Luxen)
  • Tessa és Will (Pokoli Szerkezetek)
  • Chelsea és Houston (Smith gimi)
  • Belle és Rome (Tales of Extraordinary Girl) 
  • Brittany és Alex (Tökéletes kémia)
  • Kiara és Carlos (Tökéletes kémia)
  • Nikki és Luis (Tökéletes kémia)
  • Celaena és Rowan (Üvegtrón)
  • Avery és Cam (Várok rád)
  • Tess és Jase (Várok rád)
Hirtelen ennyi, akiket nagyon szerettem! ♥

3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdtél megutálni?
Olyan nincs, akit megutáltam volna. Persze vannak, akiket az idő elteltével már kevésbé szeretek, de a legtöbben még a szívem csücskei!


4. Legnagyobb/leghosszabb könyv a polcodon?
A leghosszabb egyértelműen Sarah J. Maas: Árnyak királynője, a maga 816 oldalával.


5. A legnehezebb könyv a polcodon?
Öhm, nem tudom? Olvasom őket, nem méregetem. De gondolom vagy a legvastagabb könyvem, vagy a keménytáblások közül a vastagabbik.


6. Vannak könyves posztereid?
Nope. Van néhány bandáról, de azokat is leszedem a következő festésnél. Annyira nem élem már ezt a mutassuk-meg-mindenkinek-hogy-mit-szeretünk-korszakomat, inkább megtartom magamnak és beszélek róla, ha érdekel valakit.


7. Vannak könyves ékszereid?
Nincsenek, de Tessa angyalnyakláncára nagyon sokáig vágytam! 


8. OTP*-d? (*OTP ~ One True Paring, avagy a tökéletes páros (olyanok, akik egyébként nem alkotnak egy párt, de a rajongó szemében tökéletes párosításnak tűnnek. Szóval fanok kedvencei együtt.)
Nehéz kérdés. Én általában azoknak szurkolok, akik a végén össze is jönnek. Egy könyvben hittem ezt lehetetlennek, de ott is összejött!:D
Úúú, így utólag eszembe jutott! Az éhezők viadalában két párost is össze akartam hozni! Az egyik Finnick és Johanna, a másik pedig Effie és Haymitch! Az első felbukkanásuk alkalmával már vágytam a párosukra!


9. Kedvenc könyvsorozatod?
Minél többet olvasok, annál nehezebb dönteni. De a kedvencek:
  • Angelfall (Susan Ee)
  • Anna (Kendare Blake)
  • Az Alvilág urai (Gena Showalter)
  • Bexi (Leiner Laura)
  • Calderon (On Sai)
  • Homokvidék (Moira Young)
  • Légió (Kami Garcia)
  • Luxen (Jennifer Lynn Armentrout)
  • Percy Jackson és az olimposziak (Rick Riordan)
  • Pokoli Szerkezetek (Cassandra Clare)
  • Tales of an Extraordinary Girl (Gena Showalter)
  • Üvegtrón (Sarah J. Maas)
  • Várok rád (Jennifer Lynn Armentrout)

10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?
Eddig nem sokat láttam, de egyértelműen a Mielőtt megismertelek a befutó! Imádom az Imagine Dragonst és az a két szám!



11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, hogy bárcsak folytatódna?
Az Anna sorozatnak annyira függővéges a második része, hogy egyszerűen meg akarom tudni, mi történt a karakterekkel és nem tudom elfogadni, hogy vége a sorozatnak!
Ezek inkább csak azért kívánom, hogy még többet kaphassak a szereplőkből és a világukból!
  • Angelfall (Susan Ee)
  • Az Alvilág urai (Gena Showalter)
  • Bexi (Leiner Laura)
  • Calderon (On Sai)
  • Homokvidék (Moira Young)
  • Légió (Kami Garcia)
  • Luxen (Jennifer Lynn Armentrout)
  • Percy Jackson és az olimposziak (Rick Riordan)
  • Pokoli Szerkezetek (Cassandra Clare)
  • Tales of an Extraordinary Girl (Gena Showalter)
  • Üvegtrón (Sarah J. Maas)
  • Várok rád (Jennifer Lynn Armentrout)
12. Kedvenc egykötetes könyv?
Hát, a Homokvidéknek még nincs nálunk folytatása, szóval azt is ide sorolnám. De nagyon szerettem az A mennyország várhat c. könyvet és Red Hillt! Jaj, meg az Apa, randizhatok egy lovaggal? is befutó! A Cinder és Ellának lesz folytatása, szóval az nem ér, de azt is ide sorolnám. Az Elválaszt az időnek sincs még folytatása, de ahogy emlékszem, nagyon szerettem anno. Hmm, ezt is újra kéne olvasni. Óóó, és a Sebző vágyakat is imádtam régen!


13. Mióta olvasol?
Az Alkonyat film 2008-ban jelent meg, szóval körülbelül 2009-2010 körül játszották a tévében. Valahogy akörül láttam, és azonnal beleszerettem, és akkor még az elolvasására is rá lehetett venni, ami nagy szó, mert utáltam olvasni. Aztán anya közölte, hogy ő amúgy már régebben megvette a könyvet, szóval olvashatom. Nos, az első kettőt a magam lassú tempójában végig is nyálaztam és 2010-2011 körül megkaptam a Az angyalt is, onnantól kezdve pedig olvasok. Oké, régebben nem olyan tempóban, mint most, de azóta!:D


14. Melyik Roxforti házba tartozol?
A Griffendélt választottam:D


15. Mit keresel egy könyvben?
A betűket. Oké, ez még tőlem is pocsék vicc volt. 
Egyébként a humort, az élvezhetőséget, a jó cselekményt, az egyedi, szerethető karaktereket. Nem muszáj minden könyvnek viccesnek lennie, de a többi azért legyen meg egy bizonyos szintig!


16. Kedvenc idézeted?
"Ha akkora vagy, hogy körülötted mindenkire felfelé kell nézned, akkor nincs olyan, hogy tisztességtelen küzdelem."
Susan Ee: Angyalok bukása
Egyébként én minden könyvben tudok kedvencet találni, éppen ezért van a bejegyzések végén az idézetes rész! :3


17. Kedvenc író(nő)d?
Talán Jennifer Lynn Armentrout, mert egyetlen könyvében sem csalódtam még, de vetekszik Gena Showalterrel, Sarah J. Maasszel és Susan Ee-vel. Viszont nagyon szeretem még Cassandra Clare-t, Kami Garciat, Kelly Oramot, Kendare Blake-et, Leiner Laurát, Marni Bateset, Moira Youngot, On Sait, Rick Riordant, Stephanie Perkinst, Spirit Blisst.

18. Kedvenc borítód?
Most csak azok közül válogatok, amiket olvastam, mert biztosan találnék még! Na szóval akkor jöjjenek először az egykötetesek, aztán a sorozatok. Szerintem nem is kell megmagyaráznom, miért imádom őket. Ráadásul a Percy Jackson új kiadása egymás mellett és a polcra téve a gerincével is egy képet alkot!


19. Akciódús vagy Romantikus?
Amit a történet és a szereplők kívánnak, de általában keverve szeretem.


20. Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?
Sehova, olvasok tovább.


21. Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?
Változó. Attól függ, milyen vastag egy könyv, milyen a sztori, hányadik kötet, mennyire van időm, mennyire vagyok fáradt. Szóval nagyon nem lehet ezt meghatározni.


22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?
Attól függ, egy sorozat lezárása-e és/vagy mennyire szerettem.


23. Legkevésbé kedvenc könyved?
Nem is tudom, ez annyira hangulatfüggő nálam. Ha nincs hozzá kedvem, akkor akár a kedvenc íróm is írhatta, nem fog érdekelni.


24. Pozitív dolgok egy szereplőben?
A különböző helyzetekben történő döntések, a viselkedése, a stílusa az, ami ezt nálam eldönti.


25. Negatív dolgok egy szereplőben?
A különböző helyzetekben történő döntések, a viselkedése, a stílusa az, ami ezt nálam eldönti.
26. Miért kezdtél el blogolni?
Nagyon szeretek könyvekről beszélni, úgyhogy gondoltam, miért ne? A blognak hála rengeteg embert ismerhetek meg, akik szintén szeretnek egy-egy könyvet vagy ők is ugyanilyen értékelős blogokat vezetnek.


27. Félelmetes könyv?
Nem találkoztam még ilyennel.:D


28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott?
Nem szoktam könyveken sírni...


29. A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?
Itt a blogon a Légy mellettem volt, de amit úgy értékeltem, hogy nem újraolvasás volt, az az Árnyak királynője volt.


30. Kedvenc könyvcímed?
Azok közül választok ismét, amit már olvastam:
  • A mennyország várhat
  • A testbérlők
  • Akkor szakítsunk 
  • Apa, randizhatok egy lovaggal?
  • Calderon, avagy hullajelölt kerestetik
  • Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál
  • Gyilkos a vonal végén
  • Itt a vége, lúzer véle!
  • Menyasszonyt bérelnék!
  • Szívzűrterápia strébereknek
31. A legutóbbi könyv, amit olvastál?
Az Obszidiánt olvastam újra.


32. Mit olvasol éppen?
Jelenleg az Oblivion - Feledés 1-et és az Itt a vége, lúzer véle! c. könyveket. Előbbit most olvasom először, utóbbi újraolvasás.


33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?
Hű, ez nehéz, mert nagyon ritkán nézek. Gyorsan átjavítottam a nagy sokk után, hogy ne legyen olyan csúnyán szakadozott. Fene se gondolta, hogy ennyi van! Szóval felsorolom, amit eddig láttam:
  • Ahol a szivárvány véget ér 
  • Csontváros
  • Éhezők viadala
  • Ha maradnék
  • Gyűrűk ura
  • Harry Potter
  • Mielőtt megismertelek
  • Narnia krónikái
  • P.S.: I love you
  • Percy Jackson és az olimposziak 1-2
  • Útvesztő 1-2
  • Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei
34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?
Szerintem az összes kedvencemmel, mivel mindben van valami, ami megfogott.


35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?
Jennifer Lynn Armentrout, Gena Showalter, Sarah J. Maas és Rick Riordan. Zseniálisak!


36. Kedvenc olvasós nasi?
Általában nem eszek, mert mindkét kezemet használom. Utálom, ha a gerince meg van törve, úgyhogy érdekesen tartva olvasom őket:D De nagy édességfüggő vagyok, bármi jöhet közben!


37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?
Rengeteg világ van, ahol szívesen élnék, de főleg a karakterek miatt, szóval a közelükben!
  • Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek
  • Gena Showalter: Az alvilág urai, Tales of an Extraordinary Girl 
  • Jennifer Lynn Armentrout: Luxen és Várok rád
  • Kami Garcia: Légió
  • Leiner Laura: Bexi
  • On Sai: Calderon, Apa, randizhatok egy lovaggal?
  • Rick Riordan: Percy Jackson és az olimposziak
  • Sarah J. Maas: Üvegtrón
  • Spirit Bliss: Démoni érintés
  • Susan Ee: Angelfall
38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?
Az előzőek mind ide tartoznak, hiszen nem csak jó dolgok vannak azokban a világokban...


39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?
Na én azon kevesek közé tartozok, akik utálják a könyvek szagát!


40. Furcsa veszekedések a könyvekben?
Hirtelen nem jut eszembe, de biztos voltak.:D

41. Kedvenc romantikus könyv?
Khm... Fentebb említettem már őket... Khm. *gyorsan megy is tovább*


42. Írsz?
Ha egyáltalán nevezhető írásnak az, amit csinálok, akkor igen, írok 'történeteket'.


43. Kedvenc varázstárgy?
Tessa angyalnyaklánca.


44. Quidditch posztod?
Tudom, gáz, de nem vagyok Harry Potter rajongó, úgyhogy fogalmam sincs, ide mit kéne írnom.


45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?

46. Kedvenc könyves közösségi oldal?
Egyértelműen a moly.


47. Használod?
Yep, ide kattintva bárki elérheti. 

48. Kedvenc Fandom?
Nem igazán van kimondott kedvencem.


49. Hány könyved van?
A molyos polcom szerint 104, de az nem teljes lista. Rengeteg gyerekkönyvem és antikváriumos könyvem van, illetve olyanok, amik csak vannak és annyira háttérbe szorultak! Általában lusta vagyok megcsinálni a molyos polcomat, mert a gép lent van, telefonon meg annyi idő, mire mindet felpakolom, ami itthon megtalálható.


50. Kit hívsz meg?
Bárkit, aki van annyira mazochista, hogy kitöltse! :3



Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

6 megjegyzés:

  1. Huh, hány napba telt ezt kitölteni? O-O Mire végigolvastam az is mennyi volt!
    De jó kis tag, jó kis válaszokkal ;)
    Kicsit nagyot néztem pl ott, ahol a Melyik világban élnél-nél megemlítetted az Angelfallt. Gondolom a 3. kötet utáni világban max :"D
    Am nem értem, miért kérdeznek rá folyton a legrosszabb könyvre. Ilyenkor én is bajban szoktam lenni. Minek emlékezzek rá, ha olyan rossz volt. Akkor már el se olvasom.
    Na, hát a pozitív/negatív tulajdonságoknál hasonlóan gondolkodunk *pacsi*
    És az a kép Celaenáról *.* (csakhogy visszafele haladjak a sorban xD)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy óra volt, minimum, de nagyon hosszú ideje halogatom :')
      Neeem, pont ezért írtam a rosszhoz is őket. Mert így is bevállalnám őket! :3
      Igeeen, ezt én is nagyon utálom! Meg szerencsére van ízlésem és nagyon nagyon ritkán nyúlok mellé...
      *pacsi*
      Uuu, igen! Végignéztem molyon és ez annyira megtetszett!

      Törlés
    2. Am gyorsan be is jelöltelek molyon :3 Ha a névből nem is ismerhetsz rám, a Korongvilágos bemutatkozás szerintem anélkül is elvezetett volna hozzám, hogy itt most szóltam volna, de biztos, ami biztos :3

      Törlés
    3. Nem mondod, hogy van molyod? Megyek is :o :'D

      Törlés
  2. Nagyon tetszett a bejegyzésed, megérte várni rá! :D
    Már egy ideje szemezgetek a Percy Jackson sorozat felé, de nem merem elkezdeni... Viszont az új borítói tényleg királyak, és annyi pozitív kritikát olvastam, talán elolvasom.
    Ölel, Gab

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, hogy ilyen sokáig tartott!
      Úristen, isteni az a sorozat! Én először a filmeket láttam, azt mondtam, á, nem rossz, aztán elolvastam, és rájöttem két dologra. Egy, a filmek szarok, csak az életkorukat tartanám meg. És kettő: sokkal jobb, mint hittem! A kis érettségi a nyakamon volt, a buszon inkább pihennem kellett Volna, de nem ment, mert nem bírtam letenni! Húú, nagyon megéri! És nemsokára hozok róluk értékelést! :3

      Törlés