2016. augusztus 17., szerda

Film #3 - Lelkük rajta

Bonjour!
Az oldalsávban elindult egy szavazás, a bloggal kapcsolatban, erre még pár napig lehet szavazni.

Előszó
Robert Downey Jr.-t mindenki ismeri, hála a Marvel filmeknek, én azonban anyának köszönhetően már régebben is találkoztam vele filmekben. Neki nagy kedvence ez a film, nekem pedig első látásra szerelem volt. Előzetest nem találtam, így én próbáltam meg felvenni a lényeget. Remélem valamennyire azért látható...


Leírás
"Egy este különös dolog történik négy emberrel. Bár meghalnak egy balesetben, a sors kegyeltjeiként a lelkük a Földön marad: kapnak még egy lehetőséget. Legnagyobb balszerencséjükre, második lehetőségük sikere a jó természetű, ám kissé furcsa Thomas Reilly kezében van. Thomas ugyanis halandó létére arra kárhoztatott, hogy segítse a földhöz kötött lelkeket. Bár olykor nehezen viseli ezt a feladatot és a furcsa helyzeteket, amik a szellemek miatt számára adódnak, de azért békésen megvannak ők öten. Csak a fiú környezetét kergetik az őrületbe. "

Szereplők
     (kicsi) Thomas Reilly - Eric Lloyd és Robert Downey Jr. [Kedvenc]
     Harrison Winslow - Charles Grodin [Kedvenc]
     Penny Washington - Alfre Woodard [Kedvenc]
     Julia - Kyra Sedgwick [Kedvenc]
     Milo Peck - Tom Sizemore [Kedvenc]
     Anne - Elizabeth Shue
     Hal (buszsofőr) - David Paymer
     Billy Washington - Wren T. Brown  [Kedvenc]
     Agnes Miller - Janet MacLachan [Kedvenc]
     B. B. King - B. B. King

Értékelés
A történet elején megismerünk négy embert: Juliat, akit szerelmi csalódás ért; Harrisont, aki nem képes színpadra állni és megmutatni a tehetségét; Pennyt, aki munkába igyekszik; Milot, aki próbálja helyrehozni a hibát, amit elkövetett. Aztán ott van a buszsofőr, aki inkább a busz mellett haladó műsort nézi, illetve Thomas szüleit, akik éppen a kórházba igyekeznek. Hal, a buszsofőr nem figyel oda a kikanyarodó járműre, így balesetet okoz. A buszban utazó négy főszereplő és ő maga is meghal, azonban míg ő a mennyországba kerül, addig a többiek a földön ragadnak és a kocsiban megszülető Thomashoz köti őket valami. Egy ideig képesek mellette élni, de rájönnek, hogy rossz sorsa lesz a fiúnak, ha továbbra is beszélgetnek vele, gondoskodnak róla. Így hát láthatatlanná válnak, amíg rá nem jönnek, hogy bizony okkal maradtak a földön. Ezután pedig le sem szállnak Thomasról, ezzel kockáztatva, hogy az immáron férfit kirúgják, na meg tönkretegyék a kapcsolatát. Szerintem egy nagyon jó és vicces film ez, amit érdemes minimum egyszer megnézni.
Tudni kell rólam, hogy Downey rajongó vagyok, imádom a filmjeit, és nem ez az a filmje, amit gyakran vetítenek, így még mindig nehéz hozzászokni a fiatalabb, tapasztalatlanabb verziójához, ahol még kevésbé volt jó színész. Ezért jön le az a fél pont, mert bár imádom, nem olyan az alakítása, mint manapság. Ami végül is jó, hogy mára fejlődött, de most nem ez a lényeg és nem dumálok össze-vissza, inkább elmesélem a spoileres tartalomba, hogy mi is van a filmben!

*****

Spoileres tartalom
Mint említettem, a baleset után Thomashoz lettek kötve, majd elhagyták és újra visszatértek. Jesszus, utálnám, ha ilyen gyorsan lezavarnák a filmeket is! Mikor újra mellette állnak és járnak, megismerjük a négy szellem életét, illetve Thomasét. Mivel megtudták, hogy bele tudnak bújni a férfi testébe, először időt kérnek Haltől, aki ad pár napot és nem viszi el a lelküket. Nem akarok semmit elárulni, mert bár nem vagy egy érzelgős típus, nagyon szerettem ebben a filmben, hogy ők öten mit meg nem tesznek a másikért. Thomas próbálja összetartani az életét, és amikor a négy régi barát újra felbukkan, egy idő után nem tud tovább ellenkezni és segít nekik. Ennek következében többet köt ki a rendőrségen pár nap alatt, mint az elmúlt időszakba összesen. Sorra távoznak el a barátai, végül pedig már csak az ő életét kell rendbe tenni. Ne haragudjatok, így elég ködös a sztori és nem sokat tudtok meg, de a ti érdeketekben nem mondom. Ha csak ennyit tudtok, sokkal élvezetesebb a film.

Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

4 megjegyzés:

  1. Nemrégiben láttam meg a film címét és olyan ismerősen ismeretlennek tűnt a leírása, hogy belenéztem. Hamar rájöttem, még évekkel ez előtt láttam egyszer. Akkor még nem ismertem a Vasembert, se Sherlock-ot, és csak az újranézéskor jöttem rá, hogy Jé, mennyire hasonlít Downey-ra, majd a stáblistánál... - na jó, már kicsivel korábban is, megbizonyosodhattam róla, hogy tényleg ő az! :O
    Nekem a tolvaj volt a kedvenc szellemem, ahogy húzatta magát Thomas után és a magazinokat lapoztatta vele :)
    Sajnáltam, hogy végül az eltűnés/láthatatlanná válás mellett döntöttek, mert nagyon vicces és aranyos volt, ahogy folyton pesztrálták a kis srácot. Egyikük "feladatára" már nem emlékszem. Csak a tolvaj, a pincérnő(?) és z anyuka van meg. Mi volt az utolsó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha:D Eleinte nekem is furcsa volt mindig, mikor újra megnéztem, hiszen itt tök fiatal, és az idősebbhez szoktam.:D
      Igen, Milo nekem is nagy kedvenc, őt és Pennyt szerettem a legjobban! :3
      Igen, de legalább visszatértek! *.* Milo (tolvaj) volt a bélyeg visszaadása, Julia -jé, arra nem is emlékeztem, hogy pincér volt-, szóval ő segítette az új kapcsolatában, Penny (az anya) feladata, hogy összehozza újra a gyerekeket és Harrison, hogy színpadra álljon és énekeljen. Tudod, oda mentek Anne-ék és Thomas a színpadon énekelt:D Aztán segített neki B. B. King:D

      Törlés
    2. Igen, Penny gondoskodása is olyan... szívhez szóló volt.
      Nem vagyok benne biztos, hogy pincér volt, csak arra emlékszem, hogy valami bárszerűségből jött ki az elején...
      Tényleg, a színpad! Hogy felejthettem el.

      Most is fura, mert épp egy Brad Pittes filmet nézek a Benjamin Button különös élete címűt, és Downey szinkronjával szólal meg XD


      Törlés
    3. Igen, az ő szálát szerettem a legjobban! ❤
      Hmm, lehetséges, ez tényleg kiesett:D
      Ugye?:D

      Úgy utálom, mikor eltérnek a megszokott szinkrontól!

      Törlés