2018. július 2., hétfő

Böszörményi Gyula - A Rudnay-gyilkosságok

Sziasztok! 
Ha már annyi értékelés várat magára, gondoltam ma is hozok egyet. :3

Előszó
Hát ez... Erre elsőre nincsenek is szavak. Tetszett az előző rész is, de most komolyan. Ehhez képest az semmi.



Író: Böszörményi Gyula
Magyar cím: A Rudnay-gyilkosságok (Ambrózy báró esetei 2.)

Fülszöveg
"1900 ​ősze.
Budapest székesfőváros a perzsa sah látogatására készül. A titokzatos keleti uralkodó teljes udvarházával egyetemben járja be Európát, mindenhol rendkívüli érdeklődést, sőt rajongást váltva ki.
Rudnay Béla rendőrfőkapitányt azonban egészen más nyomasztja: számos olyan gyilkossági ügy aktája hever az asztalán, amit a legkiválóbb detektívjei sem voltak képesek felderíteni. Vajon a ferencvárosi szatócs miért ölte meg a Bécsből öngyilkossági szándékkal Budapestre érkező festőt – a frissen alkalmazott cselédlány miért mérgezte meg úrnője édesanyját, akit addig sohasem látott – a hamburgi kémiatanár miért utazott Triesztbe, hogy ott a vonaton lelőjön egy általa sohasem látott, tízéves kisfiút? A minden lében kanál Hangay Mili kisasszony és az ő morc bárója nyomozásba kezd, nem tudván, hogy életük máris veszélyben forog."

Információk
 - Tömeges gyilkosságok
 - Összefüggő, mégis teljesen eltérő gyilkosságok
 - Két külön szál
 - Különböző életek megismerése
 - Nem tudok kulcsszavakat erre a könyvre!


Borító
Elsőre kicsit furcsa volt, és elgondolkodtam, vajon szándékosan van-e más lány rajta, mint az előzőn. Aztán elkezdtem a könyvet, és rá kellett jönnöm, igen! Eléggé meglepett a tény, hogy Emma életben van, és most ha csak a borítókat nézzük, akkor örülök ennek. Nincs semmi bajom Richárddal, de lássuk be, egy lány/nő jobban mutat a borítón.

Történet
Az első részben inkább csak azért volt jelen Mili, hogy a báró értesüljön Emma ügyértől, illetve az ő szemén keresztül lássunk mindent. Szó se róla, tetszett a könyv. Azonban ez teljesen más volt! Mili a sarkára állt és már ebben a kötetben is látszik, hogy elkezdett változni. Nagyon tetszett, hogy harcias a báróval szemben, ráadásul Agáta mama még bátorította is, hogy néha odaszúrjon Richárdnak. Legalább egy kicsit leszállt így a magas lóról, és hál' istennek, részben emiatt kezdett el változni ő is. Az előző bejegyzésben már említettem, hogy egyes szereplőkről mit gondolok, azonban a sorozat során még jó páran a szívemhez nőttek, akiket itt ismerünk meg jobban. Isti egy kis suhanc, akit az ember nem tud nem szeretni! És bár fiatal, én sokáig egy huszonéves fiút képzeltem el, a stílusát pedig egyszerűen imádom! Gáspár bácsi már vén róka, és azt hiszem, akkor lopta be igazán magát a szívembe, amikor pisztolyt adott Milinek. Ne kérdezzétek miért, de az volt az a pont. Terka nénit már említettem az előző bejegyzésben. Az olvasó észrevétlenül megszereti, és utána nincs visszaút. Talán még Vilit említeném meg, akit megkedveltem, bár voltak pillanatok, amikor annyira nem voltam oda érte, így ő inkább a semleges zónában maradt. Viszont a történet! Az határozottan nem semleges! Egyszerűen imádtam, de komolyan! Mili képtelen tétlenül ücsörögni, főleg, mivel úgy látszik, Ambrózy semmit nem csinál. Úgyhogy a lány elegánsan próbál a férfi szobájában kutakodni, csak hát Rudnaynak muszáj felbukkannia. Különböző, mégis összefüggő eseteket vitt Richárdnak, aki szíves örömest elvállalta az érdekes ügyeket. Mili pedig természetesen nem hagyja békén a bárót, így ő kénytelen a már felhalmozott aktákat a lányra bízni, hogy nézze át őket. És ennek annyira örültem! Mert ezáltal Mili nem csak egy lányka, aki a villában él, várja a sült galambot a szájába, közbe pedig tök jól elszórakozik. És tényleg attól függetlenül, hogy az első résztől kezdve megvan a gyanúsítottja, korrekt módon nézte át azt a rengeteg ügyet, hogy aztán Richárdot meglepve egy jól összeszedett beszámolót tartson. És fogalmam sincs, hogy most csak Agáta mama miatt tette-e Ambrózy, de a Rudnay-gyilkosságokba is belevonta Milit, amitől még elégedettebb lettem! A nyomozásba nem igazán szeretnék belemenni, mert annyi ügy, és annyi nyom volt, amit néha még a szereplők sem tudtak fejben tartani, hogy teljesen felesleges lenne akár csak nekiállni is. Inkább beszélnék egy kicsit Emmáról, akit már említettem, hogy túlélte. Miután a kórházban teljesen felépült, ott kezdett el dolgozni, Kardos Cecíliaként, és én már komolyan elgondolkodtam rajta, hogy lehet ennyi neve. Mármint, hogy nem téveszti össze? Engem nagyon idegesítene, ha nem lehetnék önmagam, még ha az életem múlna is rajta. De ez most lényegtelen. Tehát a lány Pozsonyban dolgozik, teljesen jól megvolt, és már kezdtem azt érezni, hogy igen, meg tudnám kedvelni őt! Aztán a megmentője, Madame Orlócy újra felbukkan, és figyelmeztetni, hogy ismét menekülnie kell, mert veszély fenyegeti. Úgyhogy Emma el is indul oda, ahová a nő küldi, és esküszöm, én próbáltam kedvelni, de annyira idegesítő, hogy ekörül a lány körül mindig történik valami! Azért aki bujkálva él már egy ideje, ne legyen már ilyen tutyimutyi! Annyira idegesített, hogy már megint átveri valaki, és ismét veszélybe kerül. Tudom, ezzel kicsit többet mondtam, mint kellene, de a lényeget nem árultam el. Az előző részben ráadásul meghalt miatta egy nagyon aranyos, és édes fiú, erre mit csinál? Csak hogy mentse a bőrét, simán feláldozna megint valakit. Bármit tett, csak jobban megutáltatta magát velem. A változás akkor jött el, amikor végre nem magával törődött, hanem rájött, hogy amúgy körülötte is vannak emberek. SPOILER. A Hül házban pocsék volt az élet, ahol nem csak Emma, de Anna, Márika és Fecska is szenvedett. Persze a lányoknak mind megvolt a maga baja, mindenki más miatt, mégis örültem, mikor az idősebb Hangay lány végre észhez tért. És akkor kezdtem el egy kicsit is kedvelni, mikor megmentette Fecskát. A négy lány összefogása volt a legjobb dolog, ami abban a házban történt, és örültem, hogy ők sem várnak a megmentőre, helyette kihasználva a helyzetet, tettek végre valamit. Az ő történetük is nagyon érdekes volt számomra, imádtam a csavarokat! SPOILER VÉGE. Tény, hogy egyszerre mondtam el sokat és keveset a történetről, de inkább utáljatok emiatt, mintsem amiatt, hogy az egész csodálatos cselekményt és nyomozást elmeséltem. Maradjunk annyiban, hogy mind a két szál fantasztikus és fordulatos, a végén pedig csak kapkodja a fejét az olvasó, hogy ez mégis mikor és hogyan? Szerintem a sorozat egyik legjobb része volt ez a könyv, és érdemes elolvasni!
Idézetek
"„Vajon mekkora botrány kerekedne abból, ha a lapok holnap megírnák, hogy egy Erdélyből jött, könyvboltos családból származó polgárleány jogos felháborodásában konflisából a Maglódi út macskaköveire lökte a társaságában tartózkodó Sédeni-Ambrózy Richard Lajos Gobert bárót?” - játszottam el a gondolattal (...)"

"– Bolondnak lenni a fiatalok előjoga – mondta halk sóhajjal. – Maguk ketten azonban kissé túlzásba viszik."

"– Ma odafönn lesz az ozsonna – közölte Terka néni. – Vagy tán nem hallották, hogy az imént vendégek jöttek? Három csuda mód puccos naccsága valami ládából vagy kaszniból, én nem is tudom, de úgy fenn hordják az orrukat, hogy idén mán nem kell többet pókhálóznunk, az biztos."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése