2018. július 10., kedd

Sorozat #8 - White Collar [1-6. évad]

Sziasztok! 
Tudom, tudom, az Ambrózy báró eseteit kellene folytatnom. Azonban múlthéten volt egy itt alvó vendégem, utána pedig már annyira rá voltam függve erre a sorozatra, hogy addig meg sem álltam, amíg nem végeztem az utolsó három évaddal. Éppen ezért tegnap nem is tettem ki a 3. rész értékelését, helyette nekiálltam ennek a bejegyzésnek.

Előszó
Mivel a legtöbb sorozatot vagy végig néztem már, vagy éppen nem volt kedvem folytatni, esetleg folytatásra várok, ezért keresgélni kezdtem, hogy mit is nézhetnék. Őszintén, nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar végzek a White Collarral! Múlt héten éjszakás volt a bátyám, ami azt jelenti, hogy már az előtte lévő vasárnap kezd, így a péntekje szabad. Nos, én azon a napon nekiálltam, és nem mondom, hogy nonstop ezt néztem. De fogalmam sincs, hogyan értem ilyen hamar a végére. Szerintem ezzel rekordot döntöttem, mert életemben nem végeztem ki sorozatot ennyire gyorsan. Ééés mivel nem találok normális előzetest, ezért egy képet teszek a trailer helyére.

Általános tudnivalók
"A történetről: az FBI egyik, hamisítókkal és szélhámosokkal, a fehérgalléros bűnözés elitjével foglalkozó ügynöke az egyik nyomozása során egy általa bekasztlizott gazember segítségéhez folyamodik, és közösen nyomoznak majd."

Szereplők
     Neal Caffrey - Matt Bomer [Kedvenc]
     Peter Burke - Tim DeKay [Kedvenc]
     Elizabeth Burke - Tiffani Thiessen
     Mozzie - Willie Garson [Kedvenc]
     Diana Berrigan - Marsha Thomason [Kedvenc]
     Clinton Jones - Sharif Atkins [Kedvenc]
     Sara Ellis - Hilarie Burton [Kedvenc]
     June Ellington - Diahann Carroll
     Matthew Keller - Ross McCall [Kedvenc]
     Ellen Parker - Judith Ivery
     Kate Moreau - Alexandra Daddario
     Alex Hunter - Gloria Votsis
     Rebecca Lowe - Bridget Regan [Kedvenc]
     Kramer ügynök - Beau Bridges
     Vincent Adler - Andrew McCarthy
     Curtis Hagen - Mark Sheppard
     Garrett Fowler - Noah Emmerich
     Reese Hughes - James Rebhorn [Kedvenc]
     Lauren Cruz - Natalie Morales

Történet
Bármilyen nyomozós sorozatba kezdtem eddig bele, mindig meguntam. A Mentalistába idegesített, hogy Jane a legokosabb, és mindenki mást hülyének állítanak be. A Castle-ben egyformán okosak, mégis egy idő után unalmassá vált, ráadásul a főszereplők jöttek össze. A Monkot kiskorom óta imádtam, mégis elegem lett belőle. A Döglött aktákat hébe-hóba nézem, de nem rajongok érte. Szóval jöttek és mentek az ilyen sorozatok, vártam a tökéletesre. És a fenébe is, szerintem ez az! Kivéve a címet. Az borzalmas. Nem is vagyok hajlandó ezt A nagy svindliként emlegetni, mert egyáltalán nem passzol a történethez. A Fehérgallérosok esetleg, többször is így emlegették az osztályt, így magyar címnek választhatták volna ezt. Még mindig jobb, mint a másik. Én viszont maradok az eredeti címnél, tekintve, hogy a legtöbb sorozatot nem magyarul nézem, sajnos/szerencsére nincsenek szinkronizálva. A történet során rengeteg szereplővel találkozhattunk, így először kezdem a főbb karakterekkel, majd rátérek a felbukkanókra. Neal egyértelműen hatalmas kedvenc és Matt Bomer tökéletes választás volt. Egyszerűen tetszett az, hogy bűnözőként csatlakozott az FBI-hoz. Sosem követett el óriási bűnöket, a holttestek látványa zavarja, zseniális az észjárása, ráadásul azzal az emberrel dolgozik együtt, aki elkapta. Peter szintén egy olyan szereplő, akit imádtam. Ugyanolyan okos és intelligens, mint Neal, és tényleg társakként dolgoznak. Imádtam a sorozatban, hogy hol egyikük, hol másikuk tudott hozzáadni az ügyhöz, esetleg mind a ketten. És nem alakult ki az az idegesítő szituáció, hogy Neal a tökéletes, az álompasi, mindenki őt akarja. Mert igenis néha Peter volt a kemény pasi, néha ő épült be valahova, ha az kellett, ő csábított el valakit. Megosztották egymás között a munkákat, és nem csak maguk között, hanem az egész csapat beszállt ebbe. Jones egy nagyon édes srác, és nagyon tetszett a lojalitása Peterrel szemben, illetve a barátsága Neallel. Nem mondom, hogy teljes mértékben megbízott benne, hiszen amikor a férfi felmentéséről van szó, akkor ő a nyomkövető mellett voksolt. Szóval érdekes barátság szövődött közöttük, de tetszett. Diana szintén nagyon hűséges Peterhöz, ráadásul piszkosul jó nyomozó ő is. Mivel egy csapatban dolgoztak, ezért nyilván kialakult egy kapcsolat közte és Neal között, viszont nagyon örültem, hogy nem jöttek össze. Oké, Diana amúgy is leszbikus, úgyhogy lehetetlen, de értitek mire gondolok. Ha egy csapat nyomozó van, a legtöbb sorozatban tuti, hogy egymással jönnek össze. Ami viszont hihetetlenül meglepett, az Diana későbbi terhessége, és a névválasztás. Ha esetleg idáig eljuttok, majd megértitek, mire is gondolok. Így viszont olyan kapcsolat alakult ki közte és a névihlető között, amire egyáltalán nem számítottam. De elképesztően örültem! A legeslegvégén pedig így kerek az egész. Aztán ott van Peter felesége, Elizabeth. Egy tünemény nő és imádom a férjével való kapcsolatát. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint a Castle és lánya közti kapcsolatot. Egyáltalán nem túljátszott, sőt nagyon is valóságos és irigylésre méltó. Ráadásul a n remekül tűrte, hogy ügynök a férje, igaz, a vége felé megváltozott. Bár Neal és Peter jó hatással voltak a másikra és megváltoztatták egymást, azért az FBI ügynök egyre több bajba került. Érthető, hogy ez nem tetszett Elizabethnek és néha támadó volt Neallel szemben. Mozzie pedig! Istenem, imádtam azt a pasit! Egy igazi zseni, a Neallel való barátsága pedig tényleg örökre szóló. Imádtam az összetartásukat és azt, hogy még a legnagyobb bajban sem hagyták egymást cserben. Mint említettem, Elizabeth és Peter kapcsolata nagyon aranyos volt, mégsem hangoztatták ezt folyton. Azonban Neal teljesen odavolt Kate-ért és mindig őt tartotta a tökéletesnek. Mégis, amikor megismerhettük őket együtt, amikor kettesben voltak... olyan semmilyen volt az egész. Egyáltalán nem alkottak jó párost, így örültem, hogy megszakadt a kapcsolatuk. Azonban Sara! Egek, imádtam azt a nőt! Bár elég hullámzó volt a kapcsolatuk, mégis összeillőnek tartottam őket és az egyik legnehezebb dolog volt, hogy elfogadjam Sara költözését. Nagyon sajnáltam, hogy többé nem bukkan fel a sorozatban, de valamilyen szinten érthető. Aztán jött a következő lány, Rebecca, aki szintén egy tünemény volt. Őket is nagyon szerettem együtt és egyszerűen nem értem ezt az egészet. Az, ahogyan végződött a kapcsolatuk, az szintén egy baromi váratlan és szomorú szál volt. Komolyan azt hittem, hogy ők együtt maradnak, de Neal megint csak egyedül maradt. Ez pedig szintén egy fájó pont. Érdemes még megemlíteni Alexet, aki régi barát, számomra mégis inkább semleges. Hol jó, hol rossz karakter volt, és inkább mondanám csak egy ismerősnek, semmint valós barátnak. Simán átver, ha úgy adódik, így nem is hasonlítható Mozzie-hoz. És akkor még June, aki szintén egy ravasz nő! Nagyon szerettem, hogy befogadta Nealt, ráadásul ő is valamilyen szinten bűnöző, így magyarázkodni sem kell. Imádtam, ahogyan eljátssza sokszor az ártatlant vagy épp a tudatlant, közben pedig egyetlen pillantással jelezni tudja, hogy éppen jó vagy rossz ember bukkant fel. És akkor még egy kicsit Kellerről. Tudom, nem kéne elmondanom, hogy rosszfiú, de úgyis hamar kiderül. Szóval a színészválasztás tökéletes volt, imádtam a pasit és ugyanolyan zseniális, mint a többi szereplő. Sokszor okozott meglepetést vagy épp bosszantott, ettől függetlenül imádtam a karakterét! Amit pedig nagyon, de nagyon szerettem a sorozatban, hogy több ellenség is van. Rengeteg ügyben nyomoztak Peterék, viszont minden sorozatban van egy "ősellenség", aki általában folyton felbukkan. Itt viszont folyamatosan váltakoztak ezek az emberek. Több olyan karakter is volt, aki huzamosabb ideig megnehezítette a szereplők dolgát, azonban mire megunhatná a néző, ők már rég eltűntek. Egyedül Keller az, aki a hat évadon keresztül jelen van, azonban őt sem viszik túlzásba. Egy kicsit talán túlzásba vittem a szereplők boncolgatását, ezért elnézést! A történetről magáról nem szeretnék beszélni, több okból is. Annyi ügy van, amit fel lehetne hozni, hogy még választani is nehéz lenne. Ráadásul mint említettem, több gonosz is van, nem akarom elárulni, hogy ki miben bűnös, főleg évadonként behatárolni. Úgyhogy egyszerűen csak ajánlom, és mindenkit kérek, most tényleg nagyon jól gondolja meg, hogy elolvassa-e a spoileres részt, mert a hatodik évadról szeretnék beszélni. SPOILER. Ami egyszerűen felháborító! Mindössze hat rész! Nagy reményekkel rákattintottam, erre kiderül, hogy ilyen nyúlfarknyi! Ami viszont tetszett, hogy végig a Párducok lebuktatása a cél, ettől függetlenül Neal maga is tett lépéseket. Egyszerűen felfoghatatlan volt számomra, hogy így ér véget. Lehet, hogy később a többiek megtudták az igazságot, de a fenébe is! A szabadságért nekem ez nem kell! Inkább legyen fogoly a szeretteim és barátaim között, mintsem egyedül szabad. Ez teljesen érthetetlen lépés volt számomra. Viszont reményeket ébresztett bennem az utolsó pár perc, mert ha Peter rájött a turpisságra, akkor ő elárulja Mozzie-nak, aki pedig megteheti a megfelelő lépéseket. Így végül tarthatják a kapcsolatot, de akkor sem lesz az igazi. SPOILER VÉGE. Szóval igen, menthetetlenül beleszerettem ebbe a sorozatba, egy élmény volt nézni. Tegnap még egy kicsit letört voltam, és hiába jöttem a gép közelébe, nem volt új rész. Most viszont leírtam a gondolataimat, és remélhetőleg valaki ezt olvasva nekiáll a sorozatnak és ugyanolyan lelkesen nézi, mint én. A bejegyzés lezárásaként pedig itt hagynék egy gondolatot, ami szintén megjelent a sorozatban, és ami hihetetlenül igaz.
"If you want a happy ending, that depends, of course, on where you stop your story." 
~ Orson Welles ~
Részek
  1. évad
    • 1. rész: Rablóból pandúr
    • 2. rész: Milliókat érő darab
    • 3. rész: Bizalmi kérdés
    • 4. rész: Fej vagy írás
    • 5. rész: Kincs, ami nincs
    • 6. rész: Sakk, matt!
    • 7. rész: A gyémánt árnyékában
    • 8. rész: Tőzsdecápák
    • 9. rész: Dupla bukta
    • 10. rész: Az élet ára
    • 11. rész: Elefánt a porcelánboltban
    • 12. rész: Borban az igazság
    • 13. rész: A csali
    • 14. rész: Végzetes alku
  2. évad
    • 1. rész: Rossz pénz nem vész el
    • 2. rész: Tömött bukszák
    • 3. rész: Melyik az igazi?
    • 4. rész: Minden lében kanál
    • 5. rész: Befejezetlen ügy
    • 6. rész: Tisztasor
    • 7. rész: Börtöndilemma
    • 8. rész: Vállalati átok
    • 9. rész: A doboz titka
    • 10. rész: A nagy csapat
    • 11. rész: Vissza a múltba
    • 12. rész:  Kaland Burmában
    • 13. rész: Róka fogta csuka
    • 14. rész: Visszavágó
    • 15. rész: Áramszünet
    • 16. rész: Kincs, ami van
  3. évad
    • 1. rész: Tolvaj helyett rablót
    • 2. rész: Kincsvadászok
    • 3. rész: Határidő
    • 4. rész: A detroiti fogorvos
    • 5. rész: A fekete özvegy
    • 6. rész: Szabad rablás
    • 7. rész: Tolvajnak tolvaja
    • 8. rész:  Ahogy lesz, úgy lesz
    • 9. rész: Titkok és talányok
    • 10. rész: Az ultimátum
    • 11. rész: Sakk-matt
    • 12. rész: Tandíjmutyi
    • 13. rész: Szomszédlesen
    • 14. rész: Egy húron pendülve
    • 15. rész: Szélhámos akcióban
    • 16. rész: Az ítélet napja
  4. évad
    • 1. rész: A szökevény
    • 2. rész: Cserebere fogadom
    • 3. rész: A múlt árnyéka
    • 4. rész:  A szemrevaló életbiztosítás
    • 5. rész: Betyárbecsület
    • 6. rész: Kémek a nagy almában
    • 7. rész: Perdöntögetők
    • 8. rész:  Hőstörténet
    • 9. rész: Harcosok klubja
    • 10. rész: Talányok és találmányok
    • 11. rész: Családi körök
    • 12. rész:  Fejétől bűzlik a hal
    • 13. rész: Harlemi varázslat
    • 14. rész: Holdfénytánc
    • 15. rész: Mester és tanítványa
    • 16. rész: Elfújta a szél
  5. évad
    • 1. rész: At What Price
    • 2. rész: Out of the Frying Pan
    • 3. rész: One Last Stakeout
    • 4. rész: Controlling Interest
    • 5. rész: Master Plan
    • 6. rész: Ice Breaker
    • 7. rész: Quantico Closure
    • 8. rész: Digging Deeper
    • 9. rész: No Good Deed
    • 10. rész: Live Feed
    • 11. rész: Shot Through the Heart
    • 12. rész: Taking Stock
    • 13. rész: Diamond Exchange
  6. évad
    • 1. rész: Borrowed Time
    • 2. rész: Return to Sender
    • 3. rész: Uncontrolled Variables
    • 4. rész: All's Fair
    • 5. rész: Whack-a-Mole
    • 6. rész: Au Revoir

Mindenképp ajánlom,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése