2018. augusztus 1., szerda

Cassandra Clare - Az imádott gonosz

Sziasztok! 
Most kihagyjuk a szokásos gyors monológot, mert túl sok a rész.

Előszó
A fülszöveg alapján azonnal az jutott eszembe, mi van, átmentünk Harry Potterbe? Értem én, hogy a főgonosz is volt diák, de nem tudom, ki hogy van vele, nekem rögtön Voldenmort jutott eszembe.


Író: Cassandra Clare
Magyar cím: Az imádott gonosz (Történetek az Árnyvadász Akadémiáról 5.)
Eredeti cím: The Evil We Love (Tales from the Shadowhunter Academy 5.)

Fülszöveg
"Minden gonoszság gyökeredzik valahol. Simon Lewis ezúttal arról tanul, hogyan alakult meg a Kör Valentine Morgenstern vezetésével, és milyen szerepet játszott azokban a napokban Robert Lightwood, Isabelle édesapja. Az Árnyvadász Akadémia csak nemrég nyitotta ki újra a kapuit a Kör miatt bekövetkezett katasztrofális események után, és a tanárok végre bevallhatják, mi történt, amikor Valentine még diák volt."

Információk
 - A múlt eseményei
 - Vallomások
 - Kapcsolatok
 - Próbatételek


Borító
*Az összesnél ugyanez van*
Nagyon tetszik, hogy egy egységes kép van részekre szedve. Ahogy láttam, eredeti nyelven ki van adva egy kötetben az összes rész, ami szerintem elég logikus, sokkal praktikusabb, mint egyesével kiadni. Persze gondolom a pénz miatt van így, de az a sok fa! Szóval tök jó, hogy külön van vagdosva a kép, de összerakni elég nehézkes a tíz darabot, ebből a szempontból nem tetszik annyira ez a dolog.

Történet
Ez elég nagy csalódás volt. Elvileg a Kör megalakulásáról kellene szólnia, ahhoz képest már javában benne voltak. Oké, értem én, hogy korábban nem voltak durva dolgok, de azért na. Nem erről volt szó. Viszont maga a történet nagyon unalmasra sikeredett. Részletekben olvashattuk, az előadónk elmesélte,  milyen volt akkoriban. Azonban úgy éreztem, semmiről nem szól ez az egész. Tekintve, hogy Valentine egy másik sorozatban volt gonosz és az élete eseményei elég fontos szerepet játszottak az események alakulásában, nyilván ott is kiderültek dolgok. Éppen ezért teljesen felesleges volt ez a novella, amiben a kezdetekről olvashatunk. Nyilván volt tanulsága, de azt az elején már tisztázták, és sokkal inkább szólt Robert története róla. Legalábbis én így éreztem. Mindannyian szörnyen viselkedtek azzal, hogy támogatták Valentine-t, de a legrosszabb az, hogy képesek voltak egymás ellen fordulni az ő kedvéért. És ez nagyon igaz a Lightwood férfira, aki félt az esetleges pletykáktól és sutyorgástól. Gusztustalan volt, ahogyan viselkedett, ami akár intő példa is lehet a diákoknak, ha egyáltalán felfognák. Bár kétlem, hogy elfogadóbbak lennének az árnyvadászok másokkal szemben, de mindegy. Mint említettem, a múlt eseményeit részletekben ismerhettük meg. Ennek az az oka, hogy közben folyton átugrottunk a jelenbe, és láthattuk, hogyan viselkedik Isabelle, illetve a többi diák. Őszintén szólva ez dobta fel az egészet, mégsem volt valami nagy szám. Úgy haladt a cselekmény, de ennyi. Nem vált ki nagy érzelmeket, nincsen tanulság, egyszerűen nincs semmi. Egy teljesen semleges és felesleges résznek éreztem ezt, és bár volt egy-egy jó pillanat, nem tudott a rosszakon felülemelkedni. Azért Simonnak, Julie-nak és Beatriznek piros pont, voltak jó részeik, viszont Beatriz, George és Isabelle viselkedése nagyon idegesített. Szóval a jó és a rossz mérlegén megoszlanak mind a szereplők, mind a történet, és igazából tudnék még beszélni erről, de teljesen felesleges. Kicsit frusztráltnak és zavartnak érzem magam, nem értem, miért volt szükség erre a részre. Volt úgy három-négy jó gondolat, amit az előző, esetleg a következő részbe beletehetett volna az írónő és kész.  Oké, szerintem itt abba is hagyom az írást, mert egyre jobban idegesít ez a rész, úgyhogy inkább megyek, és belevágok a következőbe.
Idézetek
"– Nem. Nem hívhatsz Izzynek, nem küldhetsz nekem levelet, nem követhetsz sötét folyosókra, és nem próbálhatsz megmenteni mindenféle patkányoktól.
– Elhiheted nekem, ha itt patkánnyal találkozunk, mindenki a maga irháját fogja menteni."

"Simont az kezdte foglalkoztatni, hogy kicsapnák-e az Akadémiáról, ha álmában megölné Jon Cartwrightot."

Remélem, tetszett a bejegyzés,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése