2018. augusztus 8., szerda

Sorozat #9 - The Good Doctor [1. évad]

Sziasztok! 
Jesszus, úgy elszaladt egy hét, fel sem tűnt! A felismerés örömére hoztam is egy bejegyzést. :D

Előszó
Még nem is tudom, mikor láttam meg a tévében, hogy elkezdik vetíteni ezt a sorozatot. Még azelőtt bedaráltam, hogy meg lett volna a szinkron, és istenem, de jól tettem! Szerintem a főszereplőnek túl kisfiús lett a hangja, nem illik hozzá. Ráadásul olyan normálisnak érződik a beszéde, és hiányzik az a hangsúly és tempó, amit megszokhattam Freddie-től. Oké, igazából az összes többi színész hangját is megszoktam és megszerettem, így az övéké is nagyon furcsa. De nem is ez a lényeg! A magyar előzetest, vagy inkább ajánlót itt nézhetitek meg, én viszont az eredetit hoztam!

Általános tudnivalók
"Egy ifjú, savant-szindrómában szenvedő orvost, felvesznek egy gyermekorvosi sebészeti központba egy nagy presztízzsel rendelkező kórházba. A probléma abból adódik, hogy autisztikus jellegű szindrómája miatt nem igazán képes emberi kapcsolatokat kialakítani. Vajon képes lehet egy ilyen ember életeket menteni?"

Szereplők
     (fiatal) Dr. Shaun Murphy - (Graham Verchere) Freddie Highmore [Kedvenc]
     Dr. Claire Browne - Antonia Thomas [Kedvenc]
     Dr. Jared Kalu - Chuku Modu [Kedvenc]
     Dr. Neil Melendez - Nicholas Gonzalez [Kedvenc]
     Dr. Audrey Lim - Christina Chang [Kedvenc]
     Dr. Morgan Reznick - Fiona Gubelmann
     Dr. Alex Park - Will Yun Lee
     Dr. Aaron Glassman - Richard Schiff [Kedvenc]
     Jessica Preston - Beau Garrett
     Dr. Marcus Andrews - Hill Harper
     Dr. Isabel Barnes - Marsha Thomason [Kedvenc]
     Allegra Aoki - Tamlyn Tomita
     Matt Coyle - Eric Winter
     Steve Murphy - Dylan Kingwell [Kedvenc]
     Lea Dilallo - Paige Spara [Kedvenc]
     Kenny - Chris D'Elia

Történet
Az utóbbi években kimaradtak az orvosos sorozatok, még kicsiként néztem a Doctor House-t. Úgyhogy amikor megláttam ezt, kíváncsi lettem rá. Főleg azért, mert Shaun egy nem mindennapi srác, és érdekelt, hogyan alakít a színész a sorozatban. Aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy nézem tovább a sorozatot, kezdenek a szívemhez nőni a szereplők és a legeslegvégén meg csak lestem, hogy év végén jön csak a folytatás. Kezdjük a szereplőkkel, mert róluk aztán lehet beszélni! Shaun egy nagyon édes srác, aki annyira furcsán viselkedik. Sosem tud hazudni, van benne egy gyermekiesség, ami miatt az ember odavan érte. Ugyanakkor zseniális egy srác, a gondolkodásmódja fantasztikus, és imádtam, ahogyan Freddie alakítja! Bár azért a Charlie és a csokigyárból ismert kissrác szájából elég abszurd volt azt hallani, hogy nem szereti a csokit. Szóval Shaun egy nagyon érdekes karakter, sosem tud rajta kiigazodni az ember, inkább csak alkalmazkodhat. Az igazgató, Dr. Glassman már gyerekkora óta ismeri Shaunt, így egy furcsa kapcsolat alakult ki közöttük. Az, hogy atyáskodott fölötte, érthető, ugyanakkor valamilyen szinten felesleges. Viszont az, hogy ezután teljesen ellökte magától a fiút, értelmetlen. És ez is bizonyítja, milyen nehéz Shaunnal kapcsolatban lenni. Dr. Glassman az egyik kedvenc szereplőm volt, és elég függővéges volt az utolsó rész. Nem tudom, hol veszi fel a fonalat a második évad, de remélem, hogy végig benne lesz a férfi. Claire viszont szintén egy érdekes ember. Az elején kedveltem, volt amikor nehezteltem rá, esetleg utáltam, de valahogy mindig visszakerült a kedvelem kategóriába. Ugyan voltak nehézségek, de igyekezett kiállni Shaun mellett, amiért tisztelem őt. Dr. Kalu pedig! Imádom azt a gyereket, de komolyan! A sorozat végére szerintem nagyon megváltozott és annyira sajnáltam, hogy abba a helyzetbe került, amibe. Egy rendes srác, aki eszméletlenül hiányozni fog a második évadból! Főleg, hogy ott marad két másik rezidens, akik baromi ellenszenvesek. Dr. Park és Dr. Reznick egyaránt a nagyképű, ki-ha-nem-én-kategóriába tartozik, és többet képzelnek magukról, mint kellene. Mindenkin átgázolnak, és bár minden áron orvosok akarnak lenni, egyáltalán nem törődnek a betegeikkel úgy, ahogyan kellene. Dr. Mendelez az elején elég unszimpatikus volt, ahogyan Shaun is mondta, elég arrogáns. Viszont az utolsó részben kezdtem azt érezni, hogy ha Dr. Glassman teljesen leveszi a kezét Shaunról, és már egyáltalán nem lesz ott neki, akkor talán Neil karolja fel. Elég döcögősen indult a kapcsolatuk, mégis bizakodó vagyok vele kapcsolatban. Dr. Andrews és Allegra viszonylag kevesebb szerepet kaptak, olyan egyszer kedvellek, egyszer nem kategóriások, kíváncsi leszek a második évadra. És akit muszáj megemlítenem, az Lea! Komolyan tökéletes volt az a lány, és annyira szurkoltam, hogy maradjon Shaun mellett! Az egyik legpocsékabb rész volt, amikor a lány lelépett egy új helyre. Egyszerűen egy tünemény volt, aki feldobta az egész sorozatot, és úgy bánt Shaunnal, ahogy senki más. Ráadásul helyette egy undorító, másokat kihasználó idióta költözött be a lakásba! Kenny eleinte még egész rendesnek tűnt, de a végére már agyonvertem volna a viselkedése miatt... Nagyon remélem, hogy eltűnik az a pasi, mert tarthatatlan az az állapot, ami most van. És jöjjön vissza Lea! Magáról a sorozatról keveset tudok mondani. Különböző eseteket ismerünk meg, amik hol szörnyűek, hol megmosolyogtatnak, hol elgondolkodtatnak. Annyi féle, fajta ember felbukkan egy kórházban és néha egyszerre több esetet is nyomon követünk. És bár fontosak a betegek, lássuk be, inkább az orvosok életét követjük nyomon. Ami nagyon tetszett, az a rengeteg flashback! Számomra ezek nagyon érdekesek voltak, és ugyan volt néhány szörnyű visszaemlékezés, a legtöbb nagyon aranyos. Az első évad tizennyolc részből állt, és bár mindet imádtam, azért volt néhány kedvenc. A második rész például határozottan az! Dr. Mendelez elég negatívan áll Shaunhoz, és ebben a részben ő kapja a kulimunkát. Shaun persze még csak beletanul a kórház működésébe, így van néhány érdekes szituáció, de imádtam a rész végét! Aztán ott van az Oliver nevű, ami a szörnyű kategóriába tartozik! Nem akarok többet mondani, mert érdekes rész, de imádtam, hogy Shaun arra is odafigyel, ki a donor. A hatodik rész pedig! Uram atyám, talán a legdurvább rész az összes közül. Rengeteg ember, akik életük legjobb napját élték volna át, erre egy hülye gumi miatt örökre megváltozott az életük. Egyszerre volt borzalmas és csodálatos rész. Aztán ott van a tizennegyedik rész, ami szintén az érdekes, és lenyűgöző kategóriába tartozik. Nem tudom megfogalmazni, hogy pontosan miért gondolom ezt, egyszerűen más, valami új, és valami jó volt. A végére pedig Shaun is megtanult valamit. Az utolsó pedig érzelmileg volt megterhelő. Egyszerűen hepiendet vártam, hogy boldogan befejezzük és várjuk a következő évadot. De nem, természetesen most aggódhat mindenki, aki szereti azt az adott két karaktert, aki érintett. Ráadásul Dr. Kalutól is búcsút kell venni, amit szintén utálok! Összességében szerintem ez egy szuper sorozat, én nagyon szerettem, és biztos vagyok benne, hogy ezt nem fogom félbehagyni! A szereplők, az esetek, mind annyira jó volt és alig várom a folytatást!
Részek
  1. évad [Kedvenc]
    • 1. rész: Burnt Food
    • 2. rész: Mount Rushmore
    • 3. rész: Oliver
    • 4. rész: Pipes
    • 5. rész: Point Three Percent
    • 6. rész: Not Fake
    • 7. rész: 22 Steps
    • 8. rész: Apple
    • 9. rész: Intangibles
    • 10. rész: Sacrifice
    • 11. rész: Islands Part One
    • 12. rész: Islands Part Two
    • 13. rész: Seven Reasons
    • 14. rész: She
    • 15. rész: Heartfelt
    • 16. rész: Pain
    • 17. rész: Smile
    • 18. rész: More

Mindenképp ajánlom,
Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése